تغییر ضوابط واردات خودروهای لوکس / مجوز از سازمان حمایت لازمه ی پیش فروش خودرو

خسروتاج گفت :در آیین نامه جدید واردات خودرو معیار لوکس بودن خودرو از حجم موتور به قیمت تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مجتبی خسروتاج امروز در حاشیه نشست خبری روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران در مورد پیش‌فروش خودرو، اظهار داشت: شرکت‌هایی که اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کنند باید از سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز بگیرند.

او افزود: بر این اساس شرکت‌هایی که اقدام به پیش‌فروش خودرو می‌کنند حتماً باید از سازمان حمایت مجوز بگیرند.

رییس سازمان توسعه تجارت به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های محدودی تاکنون توانسته‌اند از سازمان حمایت مجوز بگیرند، بنابراین لازم است که مصرف‌کنندگان قبل از اقدام به خرید خودرو از طریق شرکت‌هایی که پیش‌فروش انجام می‌دهند، از اینکه شرکت‌ها دارای مجوز هستند اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با تأکید بر اینکه اجازه واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی براساس قانون داده نمی‌شود، گفت:‌ مذاکراتی انجام شده برای اینکه لوکس بودن خودرو بجای اینکه بر اساس ظرفیت و قدرت موتور سنجیده شود، بر اساس قیمت آن تعیین شود.

او درباره علت فروش خودروهای لوکس و میلیاردی در نمایشگاه‌های اتومبیل تهران با وجود ممنوعیت واردات گفت: بر اساس مقررات، واردات خودروهای بالای 2500 سی سی ممنوع است و اگر خودرویی لوکس بالای 2500 سی سی به فروش می‌رسد باید مشخص شود که از کجا آمده است.

خسرو تاج درباره خودروهایی که حجمی پایین‌تر از 2500 سیسی دارند اما قیمت آنها به میلیارد تومان می‌رسد گفت: باید در نظر گرفت که تعریف خودروهای لوکس بر اساس قیمت است یا حجم موتور، بنده معتقدم خودروهای لوکس باید بر اساس قیمت تعیین شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بنابراین سال گذشته از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به هیات وزیران پیشنهاد دادیم تا تعرف خودرو لوکس از قدرت موتور به سمت ارزش تغییر کند و لوکس بودن خودرو صرف نظر از قدرت موتور براساس قیمت آن تعیین شود که ضوابط آن در آئین‌نامه واردات خودرو اعلام می‌شود.

401

کد خبر: 840169

وب گردی

وب گردی