مراقب باشید فیلمی ساخته نشود که موجب فساد شود/فرهنگ و تفکر عاشورایی فقط مختص جبهه ها نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با تاکیدبر اینکه نباید انتخاباتی درباره مسائل فرهنگی صحبت شود، گفت: مسئولین مراقب باشند که فیلمی ساخته نشود که موجب جرم، جنایت و فساد شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز سه شنبه 4 مهر در در سازمان سینمایی و در مراسم تقدیر از هنرمند عرصه دفاع مقدس به عنوان تنها سخنران این مراسم با حضور روی صحنه با تسلیت ایام محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، گفت: این تقارن بسیار پر معنا است زیرا به گفته امام (ره) هر چه داریم از محرم است.

وی افزود: همه اجزای دورانی که در آن به سر می بریم با کربلا پیوند خورده است، نوجوانان برای رفتن به کربلا دست و پای پدر و مادر را می بوسند و اشک می ریزند و این ها را از بزرگان خود یاد گرفته اند.

سردار نقدی ادامه داد: عده ای این عقاید را وارونه جلوه می هند اما این آموزه ها ریشه در کربلا دارد و بسیجی های نوجوان چون شهید حسین املاکی دلاوری های بسیاری در جبهه ها داشته اند.

وی با اشاره به اینکه تفکر دفاع مقدس در مقابل فرهنگ لیبرالی ایستاده است، گفت: همه آموزه های دفاع مقدس از عاشورا و کربلا است و همه پیروزی ها را مدیون آن هستیم و تمام عملیات های دفاع مقدس بدون زیارت عاشورا آغاز نمی شد. فراموش نکنیم که فرهنگ و تفکر عاشورایی فقط مختص جبهه ها نبود و در همه ارکان جامعه کاربرد دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، تاکید کرد: تفکر دفاع از حقیقت صف مقابل تفکری است که انسان را برای ثروت اندوزی ترغیب می کند، امروز دشمن تلاش می کند که این تفکر ممتاز و تعالی بخش را از ما بگیرد و آنها فهمیده اند که اگر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دست های خالی پیروز شدیم این پیروزی ها همه مدیون همین فرهنگ عاشورایی است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نتوانستند مقابل ما نتیجه بگیرند برای همین سراغ فرهنگ این کشور آمدند و این جنگ بسیار شدیدتر از جنگ تحمیلی است در حال حاضر٢٧٠ شبکه ماهواره ایی با پول آمریکا با زبان فارسی بر علیه ایران فعالیت می کنند.

سردار نقدی ادامه داد: وظیفه ما در این برهه این است که ملت و فرهنگ ملی را تنها نگذاریم زیرا آنها می خواهند که یاس بر ملت حاکم شود زیرا این ملت تسلیم زور نشده است اما آنها می خواهند از ما ملتی مایوس، ناتوان و ذلیل بسازند و ما باید از این ملت دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: دوربین های دنیا باید شهید حججی را نشان دهند و پیروزی های درخشان این کشور را در مقابل زور نشان دهند و رسانه های داخلی نباید با پول بیت المال علیه اعتماد و دین مردم حرکت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: ما فرهنگ عاشورایی را نباید از دست دهیم زیرا هزینه سازش بیشتر از مقاومت در مقابل زورگو است و باید برای حفظ فرهنگ تلاش کنیم و هی نگوییم ما مسئول به بهشت بردن مردم نیستیم.

سردار نقدی تاکید کرد: از بیان حقیقت خجالت نکشیم و باورهای تعالی بخش را فریاد بزنیم و چشممان به دست جایزه کسانی که کودک کشی نبندیم. غرب به کسی که عامل این جنایت ها است جایزه صلح نوبل را داده و فراموش نکنیم که جوایز کن و اسکار هم همین قدر اهمیت دارد و کسانی که این جوایز را می دهند همین قدر جنایتکار هستند.

وی افزود: شاخص هایی که در این سال ها دولت به مردم ارائه داده است مادی است و هیچکدام گزارش نمی دهند که چقدر طلاق و اعتیاد را کاهش داداه اند و چه تعداد پرونده های جرائم در دوره آنها کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل احساس مسئولیت به فرهنگ کم شده است.

نقدی ادامه داد: نباید انتخاباتی درباره مسائل فرهنگی صحبت شود و مسئولین مراقب باشند که فیلمی ساخته نشود که موجب جرم، جنایت و فساد شود.

او در پایان ابراز امیدوار کردی که همانطور که ایران از دفاع مقدس سربلند بود از جنگ نرم و در جبهه های فرهنگی هم سربلند باشد.

در پایان این مراسم از فعالان، ایثارگران و هنرمندان شاخص دفاع مقدس تقدیر شد.

حمید شایگان در رشته موسیقی، علی فریدونی در رشته عکس، جلیل رسولی خوشنویسی، حسن معمار در رشته ادبیات داستانی، علیرضا حنیفی در رشته تئاتر، شهریار بحرانی در رشته فیلم، جمال شوجه در رشته فیلمسازی، حبیب الله صادقی هنرهای تجسمی، هادی عبدالملکی پژوهش، مراد سروری، غلامحسین راهپیما و غلامرضا راغب در رشته موسیقی از هنرمندانی بودند که در این مراسم از آنها تجلیل به عمل آمد.

علی فریدونی، هنرمندا رشته عکس هدیه خود را به شهید حججی هدیه کرد.

501

کد خبر: 840811

وب گردی

وب گردی