محمود پاک نیت: تلویزیون اتفاقات بعد از عاشورا را خوب روایت نکرده است

بازیگر سریال خاطره انگیز «شب دهم»، گفت: برنامه های تلویزیونی فقط 10 روز اول ماه محرم مورد توجه قرار می گیرد و تلویزیون در نشان دادن اتفاقاتی که برای اسرای کربلا افتاده ضعیف عمل کرده و همه چیز در روز یازدهم تمام می شود.

محمود پاک‌نیت که در سریال خاطره ساز «شب دهم» که به مناسبت ماه محرم ساخته شد، درباره دلایل کمبود برنامه های با کیفیت در سال های گذشته در ماه محرم، به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: مهمترین برنامه های مناسبتی صدا و سیما مربوط به ماه محرم، رمضان و دهه فجر است و شاید افت کمی و کیفی مجموعه های این ایام به دلیل کمبود بودجه باشد زیرا سال های گذشته بودجه سازمان صدا و سیما خوب بود اما در حال حاضر بودجه این سازمان مشکل پیدا کرده است.

وی افزود: اکثر برنامه ها و سریال هایی که در صدا و سیما ساخته می شود توسط موسسه «اوج» تولید می شود و این مربوط به مسائل مالی است که گریبان سازمان صدا و سیما را گرفته است.

پاک نیت درباره دلایل حضور خود در مجموعه هایی چون «شب دهم» و «پرده نشین»، گفت: اولین چیزی که برای من در انتخاب یک مجموعه مهم است فیلمنامه پروژه است زیرا اگر این بخش از مجموعه کیفیت لازم را نداسته باشد حتی اگر بهترین کارگردان و بازیگران هم در کنار کار حضور داشته باشند اما سریال قصه خوبی نداشته باشد مخاطب از مجموعه استقبال نمی کند و اگر راستش را بخواهید من هم کمبود سریال های خوب را در تلویزیون احساس می کنم و سوال است که چرا مجموعه های مناسبتی خوب کم شده است.

وی ادامه داد: پس از فیلمنامه، کارگردان و گروه سازنده فیلم برای من اهمیت ویژه ای دارند زیرا در مرحله دوم اگر متن خوبی وجود داشته باشد اما کارگردان مدیریت مناسبی برای انتخاب بازیگران و عوامل سازنده فیلم نداشته باشد، اثر خوبی تولید نخواهد شد به همین دلیل این موارد اولویت های من برای حضور در یک سریال تلویزیونی هستند.

بازیگر سریال «شب دهم» درباره تاثیر این مجموعه بر مردم، گفت: همچنان پس از گذشت 16 سال از پخش این مجموعه در تلویزیون مردم از می پرسند چرا دیگر سریال هایی مثل «شب دهم» تولید نمی شود.

وی افزود: سریال «پرده نشین» هم که سال 94 پخش شد یکی از مجموعه های زیبایی است که در ابتدا قرار بود برای ماه محرم و صفر آماده شود اما این اتفاق نیفتاد و پس از این ایام پخش شد و مورد استقبال هم قرار گرفت که بخش زیادی از موفقیت این مجموعه به بهروز شعیبی، کارگردان مجموعه مربو می شود زیرا بسیار آگاه است و انتخاب های درستی را در کار انجام می دهد.

این بازیگر تلویزیون اظهار کرد: در برنامه سازی های تلویزیون فقط 10 روز اول ماه محرم مورد توجه قرار می گیرد و تلویزیون در نشان دادن اتفاقاتی که برای اسرای کربلا افتاده ضعیف عمل کرده و همه چیز در روز یازدهم تمام می شود در حالی که قصه هایی که پس از واقعه عاشورا وجود دارد می تواند سوژه های بسیار مناسبی برای تولید سریال باشد.

پاک‌نیت خاطرنشان کرد: مردم اشراف کاملی بر روی ماجرای دهه اول محرم دارند پس بهتر است به اتفاقات پس از آن هم پرداخته شود اینکه سرنوشت اسرای کربلا به کجا ختم می شود هم می تواند سوژه خوبی برای سریال سازی باشد و هم مردم را با این بخش از تاریخ آشنا کند.

501

کد خبر: 840853

وب گردی

وب گردی