سبحانی نیا: اسرائیل بیشترین سود را از همه پرسی کردستان عراق می برد

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد : تنها کشوری که امروز از همه پرسی اقلیم کردستان عراق حمایت می کند و نفع خود را در آن می بیند اسرائیل است.

حسین سبحانی نیا عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همه پرسی کردستان عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: در شرایط فعلی که کشور عراق درگیر مبارزه با داعش است و کشورهای منطقه از جمله ترکیه و ایران مخالف این موضوع هستند، هنوز مشخص نیست که چه اصراری بر برگزاری این همه پرسی است و چه دست هایی در پشت پرده از این موضوع حمایت می کند.

وی افزود: به نظر بنده، آقای بارزانی برای برگزاری این همه پرسی از جای خاصی حمایت و پشتیبانی می شود؛ این در حالی است که این ها مسئله شان امنیت عراق و مبارزه با داعش نیست بلکه مسئله اصلی مردم عراق مبارزه داعش و قطع دست مداخله گران خارجی از امور کشور است.

سبحانی نیا با بیان این که تنها کشوری که امروز از این همه پرسی حمایت می کند و نفع خود را در آن می بیند اسرائیل است تاکید کرد: کشور اسرائیل بیشترین و بهترین سود را از این همه پرسی می برد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: موضوع همه پرسی کردستان عراق جبهه جدیدی را بر علیه مردم و کشور عراق ایجاد خواهد کرد و توجه کشورهای مختلف را که درگیر مبارزه با داعش هستند به این منطقه معطوف خواهد کرد؛ این موضوع تبدیل به یک نقطه بحرانی جدیدی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر این که این همه پرسی سناریو جدید آمریکا و اسرائیل است خاطر نشان کرد: جبهه استکبار سناریوهای جدیدی را برای خاورمیانه طراحی کرده است که در صورت شکست هر کدام از آن ها سناریو جدیدی را پیاده کنند؛ به عنوان مثال بعد از اینکه سناریو داعش در منطقه شکست خورد، سناریو اختلافات قومی را علنی کنند.

302

کد خبر: 840912

وب گردی

وب گردی