دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا و گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است .

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در یادواره شهادت فرماندهان عالی رتبه عملیات ثامن الائمه(ع) که درسالن 29 فروردین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا بود و و گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است، شهدا و رزمندگان ما با تاسی از همین فرهنگ توانستند حماسه ای بزرگ خلق کنند و این گونه نام خود را در تاریخ ثبت کردند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی افزود: ایران اسلامی با الگو گرفتن از فرهنگ غنی عاشورا توانسته در منطقه و جهان تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به عملیات ثامن الائمه(ع) تصریح کرد: حماسه شکست حصر آبادان از عملیات‌ غرورآفرین دوران دفاع مقدس است که در این دوران با درایت امام راحل نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس رقم خورد.
سرتیپ دوم بیدادی افزود: وقتی بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد دشمنان تلاش کردند تا با سقوط آبادان زمینه جدایی خاک خوزستان را فراهم کنند اما در عملیات ثامن الائمه دشمن با به جای گذاشتن سه هزار کشته و بیش از ۱۶۰۰ اسیر، شکست خورد و رزمندگان توانستند با غنیمت گرفتن صدها دستگاه تانک و نفربر و خودروی سبک و سنگین ماشین جنگی دشمن را متوقف کنند، بعد از این عملیات انسجام خاصی در میان نیروهای ارتش و سپاه ایجاد شد و پیروزی در سایر عملیات ها رقم خورد.
وی افزود: جنگ شاید در نگاه اول منفور و بد باشد اما وقتی موضوع دفاع از ناموس و کیان و مرزهای کشور مطرح است قداست پیدا می کند و ارزشمند می شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی ضمن بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم گفت: شهید حججی ها نشان داده اند در عصر کنونی هم می توانیم به وجود انسان های ایثارگر و مومنی متکی باشیم که قادرند حافظ کشور باشند و در دفاع از میهن نقش آفرینی کنند.

704

کد خبر: 841477

وب گردی

وب گردی