آکسفام: شیوع وبا در یمن بدترین نوع آن در تاریخ بود

آکسفام یا بنیاد بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جدیدترین گزارش خود در شامگاه روز پنج شنبه شیوع وبا در یمن را بدترین نوع آن در تاریخ قلمداد کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از الجزیره، در گزارش آکسفام آمده است: بحران وبا در یمن که از چند ماه گذشته آغاز شد، بدترین نوع شیوع وبا در جهان بود که در یک سال به ثبت رسید و تعداد موارد مبتلا به این بیماری در یمن به یک میلیون نفر تا ماه نوامبر(آبان/آذر) خواهد رسید.

بنابر این گزارش تاکنون حدود 770 هزار نفر در یمن به این بیماری مبتلا شدند.در همین حال، نایجل تیمنز مدیر بخش بشر دوستانه سازمان آکسفام افزود: بحران یمن بدترین بحران در جهان است.

وی گفت: جنگ در یمن که بیش از دو سال است که آغاز شده، این کشور را به گرسنگی کشانده و مردم را مجبور به فرار از منازل خود کرده است و نیز باعث شده تا تمام خدمات بهداشتی و درمانی نابود شود.

پیش تر نیز این موسسه اعلام کرده بود که در یمن نزدیک به 19 میلیون نفر معادل 70 درصد جمعیت این کشور، نیازمند کمک های اضطراری هستند.

این گزارش حاکی است که 20 استان از 22 استان یمن در مرحله وضعیت اورژانسی و بحرانی فقدان امنیت غذایی به سر می برند و بیش از دو سوم جمعیت یمن با خطر گرسنگی مواجه بوده، نیاز فوری به کمک های بشر دوستانه دارند.

عربستان‌ سعودی با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

کد خبر: 841609

وب گردی

وب گردی