صادرات پتروشیمی ایران به ژاپن ازسرگرفته شد/ اولین محموله پلی‌اتیلن تحویل غول پتروشیمی ژاپن شد

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت با اشاره به عرضه اولین محموله محصولات پتروشیمی ایران به شرکت ایتوچو ژاپن، اعلام کرد: با امضای قرارداد ایران 120 هزار تن انواع پلی اتیلن به ژاپن صادر می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین رسول زاده در تشریح جزئیات قرارداد فروش محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به ژاپن، گفت: قراردادی بین شرکت تجارت و صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شرکت ایتوچوی ژاپن برای فروش محصولات پلیمری امضا شده است.

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت با اشاره به عملیاتی شدن قرارداد فروش محصولات پتروشیمی ایران به ژاپن، تصریح کرد: این قرارداد به منظور فروش محصولات پلی اتیلن امضا شده و بر اساس توافق بین دو شرکت مقرر شده سالانه حدود 120 هزار تن انواع پلی اتیلن ایران به شرکت ایتوچوی ژاپن فروخته شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون اولین محموله پلی اتیلن ایران به شرکت ایتوچو ژاپن عرضه شده است، اظهار داشت: این محموله شامل 11 هزار تن انواع پلی اتیلن سبک و سنگین بوده و به زودی دومین محموله هم تحویل شرکت ژاپنی خواهد شد.

گفتنی است، اردیبهشت ماه امسال قراردادی بین شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و ایتوچو برای فروش و صادرات محصولات پلی اتیلنی امضا شد.

محمدحسین کاکویی نژاد مدیرعامل شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه براساس این قرارداد شرکت هلدینگ خلیج فارس ماهانه ۱۱ هزار تن پلی اتیلن به این شرکت ژاپنی فروخته خواهد شد، گفته بود: ارزش مجموع محصولات صادر شده در قالب این قرارداد حدود۱۵۰ میلیون دلار در سال برآورد می شود.

این قرارداد پیرو قراردادی که هلدینگ خلیج فارس آبان سال ۹۵ برای یوزانس سه مرحله‌ای در مجموع به ارزش یک میلیارد یورو با کنسرسیومی از شرکت‌های ژاپنی امضا کرده بود.

402

کد خبر: 842380

وب گردی

وب گردی