سلیمانی: ایلام از مزیت بالقوه 430 کیلومتر مرز با کشور عراق برخوردار است

استاندار ایلام با بیان این که موقعیت امروز استان در کشور ویژه و راهبردی است، گفت: ایلام از مزیت بالقوه 430 کیلومتر مرز با کشور عراق برخوردار است و در کنار آن از منابع عظیم انرژی و آب و خاک حاصلخیز بهره‌مند است،

به گزارش ایسکانیوز، «قاسم سلیمانی» در نشست اعضای ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: مردم غیور و شهیدپرور ایلام با تقدیم بیش از سه هزار شهید که نشان می دهد از هر 200 نفر جمعیت استان حدود 1 نفر به شهادت رسیده اند و همچنین 12 هزار جانباز دین خود را بخوبی به آرمان های نظام و انقلاب ادا کرده اند.

وی با بیان اینکه موقعیت امروز استان در کشور ویژه و راهبردی است، ایلام از مزیت بالقوه 430 کیلومتر مرز با کشور عراق برخوردار است و در کنار آن از منابع عظیم انرژی و آب و خاک حاصلخیز بهره‌مند است، تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات از دیگر نعمت هایی است که به برکت اباعبدالله الحسین (ع) نصیب این استان شده که باید از این شریط برای بهبود شرایط اقتصادی مردم استفاده کنیم .

سلیمانی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که امور مربوط به عزیمت زائران توسط خود مردم و بخش خصوصی انجام شود و در زمینه ایجاد پارکینگ ها ، وضعیت حمل و نقل و سایر برنامه ها خود مردم مسئولیت اصلی را بر عهده داشته باشند و تلاش کنیم با تکمیل زیرساخت ها در سال های آینده بهترین شرایط را برای تردد زائران فراهم آوریم .

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ترافیک جمعیت در مرز مهران بسیار بالاست باید هرچه سریع تر امکان تردد را از مرز شهرستان دهلران فراهم آوریم که در این زمینه وزیر کشور رایزنی هایی را با طرف عراقی انجام داده که امیدواریم مسئولان این کشور نیز موافقت نهایی خود را با تردد از دهلران اعلام کنند .

استاندار ایلام تامین 500 دستگاه کانتینر در ایام اربعین را از نیازهای ضروری در ایام اربعین 96 ذکر کرد و گفت: تاکنون موافقت مسئولان وزارت کشور برای تامین 200 دستگاه اخذ شده ضمن اینکه برای آسفالت پارکینگ ها به حدود سه هزار تن قیر نیاز داریم که باید قبل از ورود زائران و فصل بارندگی بتوانیم با رایزنی آنرا جذب کنیم .

سلیمانی با اشاره به فصل بودجه ریزی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با رایزنی با وزارتخانه های متبوعه خود تلاش کنند اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های در دست اجرا را جذب کنند .

وی به تخصیص 1،5 میلیارد دلار از سوی دولت برای توسعه مناطق روستایی کشور اشاره کرد و یادآور شد: باید بتوانیم سهم استان را از این منبع به خوبی جذب کنیم .

901

کد خبر: 842453

وب گردی

وب گردی