بانک مرکزی در اسرع وقت پاسخگو باشد/ نباید از اعتماد مردم سوءاستفاده کرد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اعتماد مردم به موسسات مالی با توجه به نظارت بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: موسسات کاسپین و آرمان و موسسات مالی زخمی‌ بردل سپرده گذاران شده اند، که مرحم گذار ندارد.

او تاکید کرد: بانک مرکزی در اسرع وقت پاسخگوی سپرده گذاران موسسات مالی آرمان و کاسپین ودیگران باشد.

‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اعتماد مردم به موسسات مالی با توجه به نظارت بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

حاجی‌بابایی افزود: تعدادی از هموطنان با اعتمادی که به بانک مرکزی داشته اند در این موسسات سرمایه گذاری کرده اند و در حال حاضر هستی خود را از دست رفته می‌یابند.

او تصریح کرد: بانک مرکزی باید بر نحوه همکاری بانک‌ها در حل مشکلات مردم، ایجاد زمینه های کارآفرینی و اشتغال و تولید نظارت داشته باشد و با تدوین قوانین مناسب همراستا با برنامه ششم توسعه کشور در حل معضل بیکاری که در حال حاضر بزرگترین اولویت کشور است گام بردارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: سپرده گذاران این موسسات علاوه بر این که از انسداد حساب‌هایشان و عواقب ناشی از عدم گردش سرمایه حاصل می شود متضرر می شوند، فشار روانی حاصل از سرگردانی شهروندان هزینه هایی است که به جامعه تحمیل می شود.

او تصریح کرد: در دیدار مرداد ماه با رئیس جمهور نیز یکی از محورهای گفتگو ساماندهی این موسسات بود .

حاجی‌بابایی افزود: بخاطر اهمیت موضوع در هفته جاری نیز در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس که با حضور دکتر نوبخت تشکیل شد، به این موضوع تاکید شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی توجهی به مردم و هزینه ای که ‌نظام بابت آن پرداخت می کند، تاوان ندانم کاری کسانی که باید با اقتدار از مردم دفاع کنند.

او اظهار امیدواری کرد: ای‌کاش کسانی که باید تصمیم بگیرند، خود دچار چنین معضلی بودند تا درک بهتری از موقعیت داشتند.

402

کد خبر: 843411

وب گردی

وب گردی