ممنوع شدن کسر نمره به خاطر تاخیر در دفاع از پایان‌نامه

با شکایت دانشجویان دانشگاه ها به دیوان عدلت اداری این دیوان بر غیرقانونی بودن کسر نمره به خاطر تاخیر در دفاع از پایان‌نامه رای داد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ شورای آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت مقرر کرده بود که دانشجویانی که در دفاع از پایان‌نامه خود تأخیر داشته باشند، متناسب با تأخیر صورت گرفته، نمره منفی دریافت می‌کنند.

این مصوبه با شکایت یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه مواجه می‌شود که شاکی در شکایت تقدیمی خود به دیوان عدالت اداری اعلام کرد است: اینجانب «سیده مبارکه موسوی‌راد» دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران در رشته مهندسی فناوری اطلاعات بنا به دلایلی که عمدتاً به سیستم دانشگاه مربوط می‌شود، با تأخیر موفق به دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد خود شدم. به همین دلیل طبق مصوبات داخلی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه با کسر نمره ارزشیابی 6 نمره‌ای مواجه شدم به گونه‌ای که نمره 20 ارزشیابی شده توسط داوران در جلسه دفاع به نمره 14 در کارنـامه اینجانب تغییر کـرده است. ایـن جریمه نامتعارف، خلاف اصول کلی علمی، حقوق مکتسبه، قاعده قبح عقاب بلابیان و خلاف صریح مـواد 20، 22، 37، 38 و 39 آیین نـامه آمـوزشی دوره کارشناسی ارشـد مصـوب 15 فروردین 1388 شورای برنامه ریزی آموزش عالی است که توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است و البته خارج از اختیارات تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

از این رو تعدادی شکایت مشابه از دانشجویان دیگر دانشگاه ها نیز به دیوان عدلت اداری شد که طی مراحل قانونی رأی این دیوان بر غیرقانونی بدون این روند اعلام شد.

وزارت علوم طی بخشنامه ای این موضوع را به دانشگاه اعلام کرد که تصویر این نامه در ادامه قرار داده شده است.

کد خبر: 843716

وب گردی

وب گردی