برگزاری اولین دوره آموزشی ورزش و تندرستی توسط صندوق بازنشستگی کشوری همدان

اولین دوره آموزشی ورزش و تندرستی با حضور جمعی از مسئولین استانی و ۲۰۰ نفر از بازنشستگان صندوق کشوری استان همدان در محل سالن اجتماعات فرشچیان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا سیفی مدیرصندوق بازنشستگی استان همدان در حاشیه این مراسم گفت : صندوق بازنشستگی کشوری استان در نظر دارد در راستای خدمات رسانی بهتر به قشر فرهیخته از مهر ماه سالجاری طبق تقویم آموزشی این صندوق برنامه های مختلفی اعم از دوره های فنی و حرفه ای ، آلزایمر ، ورزش و تندرستی جهت نشاط و شادابی و هچنین سرگرمی بازنشستگان برگزار کند.

سیفی اظهار داشت : در صورت استقبال بازنشستگان محترم دومین دوره آموزشی ورزش و تندرستی با حضور تعداد بیشتری از بازنشستگان و اساتید بنام استان در دیماه سالجاری برگزار خواهد شد.

حیدری مقدم معاونت دانشگاه علوم پزشکی همدان در این همایش به بیان مطالب آموزشی در حوزه سلامت ، ورزش و تندرستی در دوران کهنسالی و بازنشستگی پرداخت و اظهار داشت : بالغ بر ۹۵ درصد بازنشستگان از کمبود ویتامین ď و کلسیم رنج می برند که می بایستی از طریق آفتاب و یا قطره های دارویی مخصوص جبران گردد.

وی همچنین در خصوص ضعف عظلانی و ماهیچه ای در دوران بازنشستگی اظهار داشت: روزانه بمدت ۴۵ دقیقه ورزش با وزنه در ۳ نوبت ۱۵ دقیقه ای و بصورت علمی مفید خواهد بود.
حیدری مقدم بیان داشت: مشکلات افراد مسن در جامعه امروزی فقر حرکاتی می باشد و افراد بالای ۶۰ سال به پوکی استخوان و آلزایمر و دردهای عضلانی دچار می شوند. که با ورزش کردن منظم می توان از بروز چنین مواردی جلو گیری گردد.

901

کد خبر: 844752

وب گردی

وب گردی