درخواست مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند از گروه «هنر و تجربه»

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تقاضا دارم کنداکتور فیلم‌های مستند در گروه هنر و تجربه افزون‌تر و منظم‌تر شود تا قدر سینمای مستند شایسته‌تر از آن چه که هست، دانسته شود.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، آیین رونمایی از دو مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» به کارگردانی سام کلانتری و «والسی برای تهران» ساخته زینب تبریزی، شب گذشته -17 مهر‌ماه- در موزه سینما برگزار شد.

سام کلانتری که خود اجرای این مراسم را برعهده داشت، با اشاره به برگزاری صد و پنجاه و ششمین جلسه رونمایی از فیلم‌های گروه هنر و تجربه گفت: بسیار خوشحالم که فیلم من و زینب تبریزی در این گروه اکران می‌شود و این فضا برای مستندسازان به وجود آمده که بتوانند فیلم‌هایشان را اکران کنند و برای این فیلم‌ها بلیت فروخته شده و دیده شوند.

در ادامه سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد به دعوت سام کلانتری روی سن آمد و ضمن قدردانی از مسوولان گروه هنر و تجربه گفت: سینمای مستند طی سه سال اخیر توانسته حدود یک چهارم از ظرفیت اکران گروه هنر و تجربه را به دست بگیرد و این اتفاق خوبی است و ما مفتخریم که اکنون 25 درصد از فضای نمایش فیلم در گروه هنر و تجربه به مستندها اختصاص یافته است. تاکنون فیلم‌های مستند خوبی در این گروه اکران شده، اما یکی از بهترین کنداکتورهای نمایش هنر و تجربه، اکران دو فیلم «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» و «والسی برای تهران» است.

وی در ادامه افزود: «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» یکی از نمونه‌های خوب در حوزه مستندهای تجربه‌گرا در سینمای ایران است. من به نمایندگی از همکارانم در مرکز گسترش قدردان آقای کلانتری و همینطور خانم تبریزی به جهت ساخت این فیلم‌های خوب هستم.
مدیرعامل مرکز گسترش با تاکید بر اهمیت ارائه‌ی فیلم به مخاطبان خاطرنشان کرد: دریافت جایزه از جشنواره‌ها امری ارزشمند و دارای اعتبار است، اما زمانی فیلم به نهایت موفقیت می‌رسد که بتواند به مخاطب عرضه شود. خوشحالم که این دو فیلم مستند توانستند به دست مخاطبان برسند.

وی ادامه داد: شاید امشب زمان مناسبی برای گله نباشد، اما یک تقاضا از دوستان در گروه هنر و تجربه دارم و آن این است که کنداکتور فیلم‌های مستند در گروه هنر و تجربه افزون‌تر و منظم‌تر شود. امیدوارم قدر سینمای مستند شایسته‌تر از آن چه که هست دانسته شود.
زینب تبریزی هم ضمن قدردانی از عوامل فیلمش که در سالن حضور داشتند و همین طور مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای همراهی در ساخت «والسی برای تهران» گفت: امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید.

در این مراسم سینماگرانی چون سیدمحمد‌مهدی طباطبایی‌نژاد، علیرضا حسینی، اسماعیل میهن‌دوست، دکتر محمدعلی صفورا، مجید توکلی، احمدرضا طایی، شهنام صفاجو، محمدرضا هاشمیان، مژگان صیادی، مازیار فکری‌ارشاد و علی بوستان حضور داشتند.

501

کد خبر: 844988

وب گردی

وب گردی