لزوم ایجاد ارتباطی هوشمند، سازنده و موثر در بین کارکنان/مهمترین عامل رشد ، شکوفایی و پایداری سیستم ها، سرمایه انسانی است

نشست صمیمانه دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاران این مرکز صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ضیائی در این دیدار با تاکید بر اینکه امروزه مهمترین عامل رشد ، شکوفایی و پایداری سیستم ها، سرمایه انسانی است، گفت: تا زمانی که در سازمان ها ارتباطات برمبنای سیستم ارزشی و رفتار سازمانی نباشد، ارتباط به وجود آمده منجر به انتقال اطلاعات نمی شود و زمانی هم که انتقال اطلاعات صورت نگیرد، سازمان در یک حصر اطلاعاتی قرار گرفته و محکوم به فنا می شود. از این رو باید بتوانیم از سرمایه های انسانی خود با ارتباطات درست نهایت استفاده را ببریم.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید در درون سیستم، یک تعامل منطقی، ساختاری و ارتباط ارگانیک با هم داشته باشیم، گفت: اگر این ارتباط صورت نگیرد، دچار ضعف در تصمیم‌گیری ها خواهیم شد.

دکتر ضیائی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملکرد افراد در یک بازه زمانی شناخته می شود، گفت: اعتماد، سازنده سرمایه های اجتماعی است، بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی مناسب ، کاری کنیم که با هم‌افزایی بسیار خوب منشاء اثر و خدمات ارزشمند باشیم و اعتماد به وجود آمده را قوام و دوام بخشیم.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کارکنان بهترین زمان خود را در سازمان سپری می کنند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا اموری که به همکاران محول می شود با روحیه و نشاط به سرانجام برسد چراکه نفع آن به سیستم و به خود ما برخواهد گشت.

ارزشیابی کارکنان باید یک ارزشیابی خطی و عملکردی باشد

وی با تاکید بر اینکه ارزشیابی کارکنان باید ارزشیابی خطی و عملکردی باشد، گفت: تمامی افراد تابع شرایط و مقتضیات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... هستند و اگر در برهه ای از زمان دچار افت شدند، باید دلیل آن را پیدا کرده و به آنان کمک کنیم. ما همگی حلقه های یک زنجیریم و در قبال هم مسئولیت داریم. ضعیف‌ترین حلقه هم تعیین‌کننده راندمان سیستم است. بنابراین باید با اتصال به هم و پوشش ضعف های یکدیگر، باعث رشد سیستم شویم و در این راستا باید قابلیت ها و توانایی های خود را ارتقا دهیم.

دکتر ضیائی با اشاره به یکی از سخنان شهید بهشتی مبنی بر اینکه تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی کاذب برخورد منافقانه ترجیح می دهم، گفت: ارتباط همکاران در سیستم کاری نیز باید همینگونه باشد ما نمی توانیم در ارتباط با یکدیگر خارج از صداقت رفتاری عمل کنیم. چراکه همین صداقت در بلندمدت تحکیم‌بخش روابط خواهد بود.

به نظم و انضباط در کار اعتقاد راسخی دارم

وی با تاکید بر اینکه ملاک ارزیابی افراد ، توجه به عملکردشان است، گفت: به نظم و انضباط در کار اعتقاد راسخی دارم و امیدوارم همگی با هم در تعاملی سازنده، دوستانه و صادقانه کار کنیم. باید توجه داشت که نظم و انضباط در سیستم ابتدا، فرآیند و انتهای کار است و اگر رعایت نشود، آسیب آن به کل مجموعه و افراد خواهد رسید.

انجام کار گروهی بر مبنای پتانسیل ها و ظرفیت های نیروهای خلاق و جوان

وی خواستار ایجاد ارتباطی هوشمند، سازنده و موثر بین تمامی ارکان مجموعه حوزه ریاست و روابط عمومی شد و بر انجام کار گروهی بر مبنای پتانسیل ها و ظرفیت های نیروهای خلاق و جوان تاکید کرد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد : مجموعه مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی در تعامل با یکدیگر در مسیر رساندن دانشگاه به اهداف خود موفق عمل کند .

نگاهی مسئولانه داشته باشید

دکتر ضیائی در ادامه خطاب به کارکنان مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی گفت: از همگی شما می خواهم که با نگاهی مسئولانه ، تمام تلاش و توان خود را برای انجام امور به کار گیرید. اعتمادسازی کنید و مطمئن باشید در هر جایگاهی که کار خود را درست انجام دهید، مورد حمایت قرار خواهید گرفت. انتظارم این است که صادقانه، آزادانه و با روحیه آزادمنشی به وظایف خود عمل کنید.

در ادامه حاضران در جلسه ضمن معرفی خود به بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها پرداختند.

کد خبر: 845635

وب گردی

وب گردی