استقلال خوزستان یک - پرسپولیس 3/ نمایش امیدوارانه شاگردان برانکو پیش از بازی با الهلال

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل استقلال خوزستان، خود را تا رتبه دوم جدول رده‌بندی بالا کشید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر از ساعت 17 امروز (پنج‌شنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان استقلال خوزستان بود که این بازی با نتیجه 3 بر یک به سود شاگردان برانکو به پایان رسید.

ترکیب استقلال خوزستان:
گودرز داوودی، ابوالفضل علایی، موسی کولی بالی، سید علیرضا زندوی، عقیل کعبی، میثم دورقی، حسین بهرامی، سلمان بحرانی، فرید بهزادی کریمی، رضا کرملاچعب (72-ابوالفضل محمدحسنی)، جونیور مارینی (62-سابا تاوادزه).
سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب پرسپولیس:
بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه، کمال کامیابى نیا، سیامک نعمتى (90-شایان مصلح)، محسن مسلمان (80-احسان علوان‌زاده)، گادوین منشا (64-بشار رسن) و على علیپور.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

داور: محمدحسین زاهدی فرد، کمک داوران: آرمان اسعدی و محمد عطایی

اخطار: -

اخراج: موسی کولیبالی

ورزشگاه: غدیر اهواز/ تعداد تماشاگر: 10 هزار نفر

غایب بزرگ: علیرضا بیرانوند

دیدار قبلی 2 تیم: بازی رفت دو تیم در اهواز با نتیجه تساوی یک-یک خاتمه یافت اما دیدار برگشت با پیروزی یک بر صفر شاگردان برانکو همراه بود.

وضعیت جدول: پرسپولیس در رتبه سوم جدول قرار داشت و با این پیروزی به رتبه دوم و یک امتیازی صدر جدول رسید. استقلال خوزستان هم به لطف شکست گسترش فولاد در رتبه ماقبل پایانی جدول رده‌بندی باقی ماند.

شرح بازی:

پرسپولیس با وجود اینکه چند بازیکن اصلی خود مانند سید جلال حسینی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و فرشاد احمدزاده را در اختیار نداشت، شروعی طوفانی در خانه استقلال خوزستان داشت و موفق شد در کمتر از 25 دقیقه 3 بار دروازه میزبان را باز کند. در نیمه دوم هیجان بازی فروکش کرد و موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. با این حال پرسپولیس تیم برتر میدان بود و توانست با کسب این پیروزی خارج از خانه هم خود را به رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر برساند و هم با روحیه خوبی برای دیدار حساس مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان آماده شود.

دقایق حساس:

دقیقه 1: استقلال خوزستان می‌توانست خیلی زود روی یک ضد حمله به گل برسد. ضربه بازیکنان این تیم از داخل محوطه جریمه از بوژیدار رادوشوویچ هم عبور کرد اما توپ برگشت و دروازه‌بان پرسپولیس، توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 7: ضربه ایستگاهی گادوین منشا از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 10: پاس عمقی منشا به علیپور نرسید و توپ توسط استقلالی‌ها دور شد.

دقیقه 15 (گل): منشا نتوانست در موقعیت تک‌به‌تک توپ را وارد دروازه کند و توپ توسط دروازه‌بان استقلال خوزستان برگشت داده شد. در برگشت علیپور از پشت محوطه جریمه ضربه خود را زد که کاری از دست گودرز داوودی و دو مدافع تیمش برنیامد.

دقیقه 17 (گل): علیپور با یک پاس عمقی بلند زیبا از زمین خودی، پشت مدافعان صاحب توپ شد و ضربه زمینی خود را با پای چپ روانه دروازه کرد که گل دوم خودش و تیمش را رقم زد.

دقیقه 20: این بار منشا پشت مدافعان استقلال خوزستان صاحب توپ شد اما ضربه او پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه 24 (گل): این بار ارسال سرخ‌پوشان از سمت راست با ضربه سر سیامک نعمتی به داخل محوطه شش‌قدم فرستاده شد. توپ از منشا عبور کرد و شجاع خلیل‌زاده در دهانه دروازه توپ را وارد دروازه کرد.

دقیقه 27: شوت محکم سیامک نعمتی از داخل محوطه جریمه با اختلاف زیادی از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 33 (گل): رضا کرملاچعب به راحتی پشت مدافعان پرسپولیس توپ را گرفت و در موقعیت تک به تک، توپ را خلاف جهت رادوشوویچ به گل اول تیمش تبدیل کرد.

دقیقه 39: توپ در محوطه جریمه از دستان داوودی جدا شد. در ادامه موسی کولیبالی، سیامک نعمتی را سرنگون کرد که با کارت قرمز مستقیم جریمه شد. منشا پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما ضربه او را داوودی به زیبایی دفع کرد.

دقیقه 45: شوت زیبای بازیکن استقلال خوزستان از پشت محوطه جریمه را رادوشوویچ به خوبی دور کرد.

دقیقه 56: بازیکن استقلال خوزستان می‌توانست پشت مدافعان پرسپولیس، توپ را تصاحب کند اما رادوشوویچ زودتر به توپ رسید.

دقیقه 58: شوت زندوی از راه دور با اختلافی نه چندان زیاد از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 65: ضربه غافلگیرانه مسلمان از راه دور از روی دروازه استقلال خوزستان راهی اوت شد.

دقیقه 66: پاس تودر زیبای رسن از سمت راست به سیامک نعمتی رسید اما او با وجود اینکه خود را به سمت توپ پرتاب کرد و ضربه‌اش را هم زد اما موفق به باز کرد دروازه نشد.

دقیقه 69: مسلمان روی یک ضد حمله در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان استقلال خوزستان قرار گرفت. با وجود اینکه می‌توانست پاس بدهد، تصمیم گرفت خودش ضربه را بزند که توپ با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 72: رضا کرملاچعب، بازیکن سابق پرسپولیس و کنونی استقلال خوزستان به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و جای خود را به ابوالفضل محمدحسنی داد.

دقیقه 80: علی علیپور در محوطه جریمه صاحب توپ شد اما ضربه کم‌دقتی به توپ زد و توپ با فاصله زیادی به بیرون رفت.

دقیقه 86: ضربه سر بشار رسن در حالی که گودرز داوودی تماشاگر توپ بود، به تیرک عمودی برخورد کرد و در برگشت هم سرخ‌پوشان نتوانستند از توپ استفاده کنند.

بازی از نگاه سکوها:

* پرتاب اشیا از روی سکوها باعث شد داور مسابقه در نیمه اول برای لحظاتی بازی را متوقف کند.

* برانکو ایوانکوویچ در این دیدار مهدی طارمی، سید جلال حسینی و وحید امیری را در اختیار نداشت.

* سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به علیرضا بیرانوند که در دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل روسیه 90 دقیقه بازی کرد، استراحت داد تا بوژیدار رادوشوویچ برای اولین بار در این فصل در ترکیب سرخپوشان قرار بگیرد.

* فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت در این دیدار حاضر نبود و سیامک نعمتی جای او را پر کرد.

* عبدالله ویسی، طالب ریکانی و حکیم نصاری را به دلیل انضباطی از ترکیب تیمش کنار گذاشته است

* در حالی که هنوز دقایقی به پایان بازی مانده بود، تماشاگران استقلال خوزستان شروع به ترک ورزشگاه کردند.

بازنده بزرگ: عبدالله ویسی

مرد میدان: علی علیپور

604

کد خبر: 845855

وب گردی

وب گردی