سقوط قیمت مرغ در بازار/کاهش تقاضا تا این میزان بی سابقه بود

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ نسبت به 2 هفته گذشته 1 هزار تومان کاهش داشت اما نرخ امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با کاهش 300 تومانی همراه بوده است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار با وضعیت نامتعادلی همراه است، میزان تولید و عرضه در بازار با افزایش بسیار زیادی روبرو بود اما متاسفانه از تقاضای لازم برخوردار نیست.

او با بیان اینکه طی چند روز گذشته بازار مرغ با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده است، افزود: در ابتدای ایام محرم رکود در بازار حاکم شد اما بعد از ایام عاشورا وضعیت بازار بیش از سال های گذشته نامساعد و میزان تقاضا نسبت به اول محرم تا 70 درصد کاهش پیدا کرد.

یوسف خانی با اشاره به افزایش تولید و عرضه مرغ در بازار اظهار داشت: به دلیل افزایش تولید و عرضه قیمت مرغ به شدت کاهش پیدا کرد و باعث ضرر کشتارگاه ها و مرغداران شد، این وضعیت تنها به نفع مشتریان است که مرغ را با قیمت غیرواقعی خریداری می کنند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: نرخ مرغ در بازار نباید پایین تر از 7 هزار تومان باشد اما در حال حاضر نرخ آن در بازار به 6 هزار 450 تومان رسیده است.

او خاطرنشان کرد: اتحادیه، نرخ مرغ در بازار را 6 هزار و 450 تومان اعلام کرده اما اکنون به دلیل رقابت موجود بین فروشندگان و نیز انجام تعهدات خود با نرخ پایین تر از 6 هزار تومان به فروش می رسانند.

یوسف خانی گفت: قیمت مرغ نسبت به 2 هفته گذشته 1 هزار تومان کاهش داشت اما نرخ امروز نسبت به آخرین روز هفته گذشته با کاهش 300 تومانی همراه بوده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی به صحبت های انجام شده جهت افزایش صادرات اشاره کرد و افزود: در صورت عملی شدن صحبت ها و انجام اقدامات لازم به طور قطع شاهد تغییر قیمت این کالا در بازار خواهیم بود.

یوسف خانی با تاکید بر قیمت تخم مرغ در بازار گفت: نرخ تخم مرغ برخلاف قیمت مرغ تغییر چندانی نداشته و در حال حاضر با نرخ کیلویی 4 هزار و 750 تومان به مشتریان عرضه می شود.

401

کد خبر: 846249

وب گردی

وب گردی