برای تردد زائرین اربعین چه تدابیری در ایلام اندیشیده شده است؟پاسخ های فرماندار را ببینید

فرماندار ایلام آخرین هماهنگی ها و تدابیر اندیشیده شده پیرامون مراسم اربعین و تردد زوار از این استان را تشریح کرد.

معروف بسطامی، فرماندارایلام با اشاره به این که شهرستان درمسیر تردد زوار اربعین قرارگرفته است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: زیرساخت های مورد نیازجهت تردد هرچه راحت تر زوار در مسیرها در نظر گرفته شده که از این حیث شهرستان آمادگی لازم جهت استقبال از زوارعزیز را دارد.
وی بیان کرد: مهمترین اولویت حوزه شهرستان اقدامات و زیرساختهای مربوط به اربعین حسینی پذیرایی، اسکان و ایجاد پارکینگ برای زواراست که دراین راستا شش کمیته تشکیل شده است و این کمیته ها دارای ادارات زیرمجموعه هستند که نیازها و برنامه های اربعین را رصد می کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی دراین مورد انجام گرفته و تمام دستگاههای اجرایی شهرستان پای کارآمدند.
بسطامی تصریح کرد: مجموعه نیازهای این برنامه مهم برخی انجام شده و برخی درحال انجام است. انشاءالله امیدواریم امسال بتوانیم ضمن شناساندن استان وشهرستانمان به مهمانان و زوار اربعین حسینی نسبت به سالهای گذشته خدمات بهتری به آنان ارائه دهیم.


ارسال ابلاغیه به هیات امنای مساجد و شهرداری برای خدمات رسانی به زوار
وی درادامه گفت: ابلاغیه ای به هیات امنای مساجد ارسال کرده ایم مبنی بر آن که به مدت 24 ساعته درمساجد و تکایا حضور داشته باشند تا در صورت نیاز جهت اسکان زوار به آنها خدمات رسانی شود.
فرماندارافزود: همچنین با همکاری شهرداری محل هایی جهت استراحتگاه پارکینگ خودروهای زوار در میادین پارک ها، فضاهای سبز و تفرج گاه ها که درصورت مواجه شدن با تردد و ازدحام بیشترعزیزان بتوانند مدت زمانی را دراین مکان ها اتراق واستراحت نمایند.


دومسیر ازایلام برای تردد زواربه مرکزاستان
بسطامی با بیان اینکه دومسیرجهت تردد زوار در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر اول حمیل، چرداول که ورودی مسیرجاده ارغوان است و مسیر دیگری که بار ترافیکی بیشتری را داراست و بخش اعظمی از زوار می توانند از آنجا تردد داشته باشند مسیراسلام آباد-ایوان-ایلام است زیرا با افتتاح تونل قلاجه بخشی از تردد خودروها این مسیر را به خود اختصاص می دهند که مقدمات کار این مسیر هم در نظر گرفته شده است.


افتتاح مسیر تونل قلاجه تا اربعین
وی تصریح کرد: مسیر شهر چوارازطریق ادارات و شهرداری امکانات و برنامه های مشابه مرکزاستان در دستور کار و برنامه ریزی است که ان ءشالله در این مسیر به نحو شایسته ای به هموطنان عزیز خدمات رسانی شود.


زوار با احتیاط درمسیرها تردد داشته باشند
بسطامی درتوصیه به زوار حضرت اباعبدالله (ع) تاکید کرد: با توجه به تردد بسیار بالا درراه های مواصلاتی استان وهمچنین انجام عملیات عمرانی درجاده های استان در ایام اربعین حسینی ،لازم است زوارگرامی با آرامش خیال وسرعت مطمئنه درمسیرها تردد نمایند.
وی همچنین از تشکیل شش کمیته دربخش های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی، رفاهی و .... متشکل از ادارات و دستگاه های ذی ریط خبر داد وگفت قسمت اعظمی زیر ساخت های لازم برای استقبال از زوار گرانقدرعتبات عالیات شکل گرفته و قسمتی نیز درحال انجام است.
فرماندار ایلام با اشاره به این که توصیه دیگرمن به مردم عزیز دررابطه با فرهنگ معنوی عاشورا است، تصریح کرد: عزیزانی که دراین مسیر به عشق حضرت اباعبدالله حسین (ع) تردد دارند توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی داشته باشند زیرا ازاین فضای معنوی می توان به خوبی استفاده شود. فرمانداربا اشاره به این که خوشبختانه مردم استان ایلام ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اثبات نموده اند گفت فرهنگ خدمت به زوارحسینی با فرهنگ مردم شریف ایلام عجین شده است.

کد خبر: 846841

وب گردی

وب گردی