تأکید وزرای دفاع ایران و روسیه بر تداوم هماهنگی در مبارزه علیه خشونت، تروریسم و افراطی گری

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعی دو کشور، تحولات منطقه ای، بین المللی و مبارزه با تروریسم را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیرسرتیپ حاتمی در این گفت و گوی تلفنی با بیان اینکه توسعه همکاری های دفاعی فی ما بین جایگاه ویژه ای در دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: بالا بردن قدرت و توان دفاعی دو کشور جهت تحکیم امنیت و آرامش در محیط پیرامونی، منطقه ای و بین المللی از اولویت های مهم همکاری های تهران - مسکو است.
وزیر دفاع با اشاره به اینکه عدم پایبندی دولت آمریکا به برجام، جهان را به سوی ناامنی سوق می دهد، گفت:عصبانیت و تشدید فشارهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ناشی از همکاری های دو کشور در مبارزه با تروریسم بین المللی به ویژه در کشور سوریه است که طرح های مختلف و خطرناک آمریکا را متوقف ساخته است.
امیر سرتیپ حاتمی همچنین با تشکر از مواضع و حمایت دولت روسیه از نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم گفت: سپاه بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، دولت ها و ملت های منطقه در مبارزه با تروریسم است و هیچ عاملی قادر نیست سپاه را از این مسئولیت بازدارد.
وزیر دفاع روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی بر مبارزه جدی با تروریسم بین المللی و منطقه ای تأکید و خواستار استمرار همکاری های دو کشور شد.
ارتشبد سرگئی شایگو به حمایت قاطع جمهوری فدراسیون روسیه از برجام اشاره کرد و گفت: پایبندی دولت ایران به توافق هسته ای مورد تائید دولت روسیه بوده و ضرورتی به لغو و خروج دیگران از برجام دیده نمی شود.
وزرای دفاع دو کشور همچنین در این گفت و گو بر استمرار هماهنگی ها در مبارزه علیه خشونت، تروریسم و افراطی گری در منطقه و جهان تأکید کردند.

303

کد خبر: 848475

وب گردی

وب گردی