با پول یک بازیکن مازاد می‌توانستند 5 تا مهدی قائدی بسازند!/ استقلال هنوز تیمِ منصوریان است/ پیروزی در دربی، افتخاری در رزومه شفر خواهد بود

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: این تیم هنوز تیمِ منصوریان است، حتی استقلالی که در دربی حاضر می‌شود هم تیم منصوریان خواهد بود.

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد اینکه به نظر می‌رسد تیم فوتبال استقلال با وینفرد شفر متحول شده است، اظهار داشت: به نظر من هنوز نمی‌توان عملکرد استقلال را به پای شفر نوشت چون او در این زمان کم نمی‌تواند مسائل تاکتیکی مورد نظر خود را به تیم تزریق کند و تأثیر بسزایی روی کیفیت تیم داشته باشد، بلکه شفر فقط می‌تواند روی مسائل روحی و روانی کار کند.

وی با اشاره به سرمربی پیشین استقلال گفت: این تیم هنوز تیمِ منصوریان است، حتی استقلالی که در دربی حاضر می‌شود هم تیم منصوریان خواهد بود. در این مدت تغییرات زیادی در استقلال ندیده‌ام اما همین که توانسته به پیروزی برسد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند خوشحال‌کننده است. بازی زیبایی را شاهد نبودم اما خوشحالم که تیم محبوبم تا حدودی از بحران خارج شده است. نساجی روز گذشته انگیزه زیادی داشت و پا به پای استقلال آمد.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که به نظرش چه تیمی برنده دربی 85 خواهد بود، تصریح کرد: من تجربه حضور در 15 دربی را دارم. به هیچ عنوان نمی‌توان نتایج بازی‌های قبل از دربی را ملاک قرار داد. سال‌های زیادی بوده که استقلال شرایط بهتری داشته اما پرسپولیس، برنده دربی بوده یا برعکس. امیدوارم استقلال بتواند دربی را ببرد چون نقطه عطفی برای خروج از بحران خواهد بود. همچنین این پیروزی می‌تواند افتخاری به رزومه شفر اضافه کند، هر چند کار خیلی سختی پیش روی این مربی است..

بیانی درباره اینکه سید مهدی رحمتی باید در دربی 85 به ترکیب اصلی برگردد یا همچنان باید سید حسینی درون دروازه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: مربی بنا بر شرایط تمرینی و فضای تیم قطعا بهترین تصمیم را می‌گیرد اما وقتی حسینی در 2 بازی قبلی درون دروازه بوده، یعنی انتخاب شفر بوده و به احتمال زیاد در دربی هم در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

وی در مورد حواشی زیاد مهدی قائدی و بی‌انضباطی این بازیکن 18 ساله و اخراج او از تمرینات استقلال توسط شفر گفت: من هیچ سالی استقلال را این‌گونه ندیدم. هیچ‌وقت در نقل‌وانتقالات این‌قدر هزینه نکرد و در کسب نتیجه هم ناکام ماند. به طور مثال سال گذشته برای یک بازیکن یک میلیارد تومان هزینه کردند اما حتی یک بازی هم انجام نداد. با این پول می‌شد برای تیم‌های پایه استقلال هزینه کرد و 5 تا مهدی قائدی معرفی کرد اما حالا یک قائدی داریم که از جای دیگری به خانواده استقلال آمده است.

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: قائدی نمی‌داند به چه تیمی آمده و ارزش پیراهنی که بر تن کرده را نمی‌داند. باید او را مدیریت کرد و اجازه نداد فوتبالش نابود شود اما همان‌طور که گفتم اگر به پایه‌ها توجه شود، بازیکنی به تیم بزرگسالان راه پیدا می‌کند که ارزش و قداست پیراهن استقلال را می‌داند. می‌توانم تعداد زیادی بازیکن را نام ببرم که از رده پایه به تیم بزرگسالان استقلال رسیده‌اند و سال‌های سال به این تیم کمک کرده‌اند.

604

کد خبر: 849166

وب گردی

وب گردی