دو موکب از کردستان در مرزخسروی و کربلا از زائران پذیرایی می کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برپایی ۵ موکب دراین استان در مسیر زائران حسینی، گفت: از این تعداد دو موکب در مرزخسروی و کربلا از زائران اربعین پذیرایی می کنند.

به گزارش ایسکا نیوز،حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کردستان امسال برای دومین سال اقدام به برپایی موکب زائران اربعین کرده است، گفت: سال گذشته هم بزرگترین موکب استان در کربلا برپا شد که روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شام پذیرای ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی بود و روزانه حدود پنج هزار نفر از زائران را اسکان می داد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای خدمت رسانی به زائران اربعین از استان کردستان ۵ موکب در مسیر زائران مستقر خواهد شد، اظهارداشت: این موکب ها از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش، کمک های مردمی و اعتبارات دولتی در مسیرهای حرکت زائران و همچنین کربلای معلی برپا می شود.

وی عنوان کرد: سه مورد از این موکب ها در مسیر حرکت زائران در بیجار، قروه و همچنین پلیس راه سنندج و ۲ مورد نیز در مرز خسروی و همچنین کربلای معلی و در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: موکب های استان با عنوان فداییان ولایت از پنجم آبان ماه جاری در مسیرهای مشخص شده فعالیت خود را آغاز و تا ۲۲ آبان پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: امسال ۴۰۰ خادم متشکل از راننده، آشپز، کارکنان اوقاف، مبلغان و افراد دیگر در موکب های استان به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی بیان کرد: بزرگترین موکب استان در کربلای معلی برپا می شود و از جمله فعالیت های این موکب می توان به اسکان روزانه پنج هزار نفر، پذیرایی و اطعام روزانه ۲۵ هزار نفر، برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.

902/900

کد خبر: 849941

وب گردی

وب گردی