نقش روابط عمومی  باید اعتمادآفرینی باشد/بحران  امروز  بی‌اعتمادی مردم نسبت به صندوق‌های مالی و اعتباری است

چهارمین نشست از سلسله نشست های روابط عمومی علم تا عمل دوشنبه یکم آبان ماه در تالار ایوان شمس با حضور اساتید و دانشجویان ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز چهارمین نشست از سلسله نشست های روابط عمومی علم تا عمل در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد. علم تا عمل با موضوع ارتقای جایگاه روابط عمومی در ایران با حضور جمعی از مقامات دولتی، اساتید ارتباطات و فعالان حوزه روابط عمومی برگزار شد.

در این نشست مهندس احسان شریفی مدیر عامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به عنوان سخنران افتتاحیه این نشست با اشاره به نقش تعیین کننده روابط عمومی در افزایش اعتماد مشتریان و ذی‌نفعان به سازمانها، از صاحب‌نظران روابط عمومی کشور درخواست کرد در زمینه بازسازی فضای اعتماد میان مردم و صندوق های مالی و سرمایه‌گذاری راهکارهای علمی ارائه کنند.
وی گفت :نشست های روابط عمومی صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران حدود 10 سال سابقه دارد و وظیفه آن ارتقای معیشت و منزلت و امید به فردای بهتر و رفع نگرانی‌های کارکنان شهرداری تهرانی است.

شریفی ادامه داد: این صندوق با توجه به مشکلات و دغدغه‌های هزینه‌های جاری زندگی و مسائل دوران بازنشستگی و پاسخگویی به نیاز آنها ایجاد شده و ماموریت دارد با انجام فعالیت‌های اقتصادی از طریق به کارگیری منابع مالی و اعتباری که در اختیارش قرار می‌گیرد و مدیریت بهینه آنها ضمن ایجاد ارزش افزوده اقتصادی بستر لازم را برای ارایه خدمات متنوع و شاید عادلانه به جهت معیشت و منزلت آنها فراهم کند.

وی در ادامه گفت :صندوق 3 هدف اصلی دارد هدف اول مدیریت بهینه منابع موجود است و دارایی صندوق بالغ بر هزار میلیارد تومان است و ما امانتدار هستیم هدف دوم شناسایی و استفاده از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری و تعیین ورود و خروج به منظور تحقق ارزش اقتصادی است و هدف سوم حفظ و ارتقای اعتماد اعضا نسبت به موسسه و اخذ مشارکت از دوستان روابط عمومی است.

شریفی گفت :«در کشور 3 بحران وجود دارد که به حوزه‌های اقتصادی مرتبط می‌شود. 1- بحران سالمندی: در طول سال‌های 90 تا 95 – 22 درصد جمعیت بالای 65 سال کشور افزایش یافته و تا سال 1425 رشد جمعیت کشور به صفر یا حتی منفی صفر خواهد رسید .بحران دوم ، صندوق‌های بازنشستگی و حمایت آتیه است و اینکه کدام صندوق اصلی برای کشور در نظر بگیریم در حالی که حدود 85 درصد به طور میانگین کسری بودجه داریم یعنی صندوق تامین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق کشور است که 85 درصد و صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح 98 درصد کسری بودجه دارد این آمار براساس آمار رسمی بودجه کشور است اما نقش روابط عمومی می‌تواند مسیر اعتمادآفرینی نسبت به صندوق‌ها توجیه گری و روشنگری برای مردم ایجاد کند.

بحرانی که این روزها همه عزیزان با آن روبرو هستند و مطلع هستند بحران بی‌اعتمادی مردم نسبت به صندوق‌های مالی و اعتباری است


مدیر صندوق ذخیره کارکنان شهرداری گفت : بحرانی که این روزها همه عزیزان با آن روبرو هستند و مطلع هستند بحران بی‌اعتمادی مردم نسبت به صندوق‌های مالی و اعتباری است و روابط عمومی نقشی حیاتی در اعتماد آفرینی ایفا می کند.


محمد رضا پارسیان دبیر کل سلسله نشست های روابط عمومی علم تا عمل گفت: امروزه نقش بنیانی روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی در میزان توفیق نیل به اهداف سازمانی و موفقیت مدیریت، به صورت حقیقتی انکار ناپذیر درآمده است، زیرا مدیریت سالم به معنای مدیریت باورهای باز است. در مدیریت باورهای باز تربیت نیروی انسانی حرفه ای برای ورود به مسئولیت های عظیم اجتماعی، بر عهده اساتید، دانشگاهها و نهادهای علمی، تخصصی و مدنی است و دبیرخانه سلسله نشست های روابط عمومی؛ علم تا عمل و انجمن روابط عمومی ایران از جمله این نهادهای علمی و تخصصی و مدنی هستند که طراحی، برنامه ریزی و اجرای این نشستها را بر عهده گرفته اند.
وی گفت :کمی بیش از یکسال قبل، با پتانسیل دانشجویی دبیرخانه سلسله نشست های علمی و عملی روابط عمومی ایران را تشکیل دادیم و بر آن شدیم تا به سهم خود کاری کنیم تا غبار غربت از چهره روابط عمومی بزداییم، با راهنمایی بزرگان و اساتید دلسوز حوزه روابط عمومی، بویژه استاد مطهری نژاد که از ابتدای راه کنارمان قرار گرفتند، دبیرخانه نشست هایی با عنوان روابط عمومی؛ علم تا عمل را تاسیس کردیم که محصول آن سلسله نشستهایی شد که امروز چهارمین آن را با عنوان «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» در خدمت شما هستیم.

وی در ادامه گفت :روابط عمومی ایران در حالی ۶۵ سالگی خود را سپری می کند که همچنان از ۴ چالش و مشکل اساسی رنج می برد. چالش ساختاری، چالش آموزشی، چالش نیروی انسانی متخصص و حرفه ای و مهم‌تر از آن چالش فرهنگی و این آخری قابل تامل تر است، چرا که فرهنگ و فلسفه روابط عمومی در کشورمان در بین مدیران سطوح مختلف در بخش دولتی و خصوصی ناشناخته است.

پارسیان گفت: ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران بدون توجه کارشناسی به این چالش ها و رفع موانع به این منظور محقق نخواهد شد، از این رو دبیرخانه سلسله نشستهای علمی و عملی روابط عمومی ایران با همکاری انجمن روابط عمومی ایران در چهارمین نشست تخصصی خود به بررسی ماهیت این چالش ها و چگونگی برون رفت از آنها خواهد پرداخت.

دبیر کل سلسه نشست روابط عمومی گفت :در این نشست به موضوعاتی چون نقش مدیران ارشد سازمانها و صاحبان سرمایه در ارتقای جایگاه روابط عمومی، تفاوت روابط عمومی های برنامه ریز و روابط عمومیهای برنامه روز، بررسی و ارائه نتایج بنچ‌مارکینگ چند کیس بین المللی موفق در حوزه روابط عمومی و نیز نقش قوه مقننه در ارتقای جایگاه حرفه روابط عمومی و رفع خلاهای قانونی خواهیم پرداخت.برگزاری این نشست را مرهون همراهی و همکاری صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران و کمکهای بی دریغ مهندس احسان شریفی مدیر عامل صندوق و نیز امیر حسین شمشادی هستیم.
در ادامه این نشست افراد برجسته و چهره های ماندگار حوزه روابط عمومی و ارتباطات و همینطور مقامات دولتی
حضور داشته اند و سخنرانی کردند.از جمله این افراد می توان به پروفسور محمدباقر ساروخانی پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران، حسینعلی افخمی مدیرگروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، حسین باهر کارشناس رسانه، ناصر بزرگمهر روزنامه‌نگار و چهره ماندگار روابط عمومی ایران، میرزابابا مطهری‌نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس، مینا نظری دارنده جایزه طلایی ایپرا 2017 (روابط عمومی)، محمد سلطانی‌فر استاد ارتباطات، غلامرضا کاظمی دینان استاد ارتباطات و رئیس سابق انجمن روابط عمومی ایران، امیرعباس تقی‌پور مدیرمسوول ماهنامه مدیریت ارتباطات و دبیرخانه دائمی همایش‌های سالانه روابط عمومی الکترونیک، حمید شکری خانقاه جامعه‌شناس ارتباطات، امیرحسین شمشادی دبیر اجرایی و قاسم عزیزی دبیر علمی این نشست، احسان شریفی مدیرعامل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، مونا رحمانی مدرس و پژوهشگر ارتباطات، مرتضی بهنام، مهدی ایران‌منش نگارنده کتاب «ادب گفت‌وگو» اشاره کرد.

در چهارمین نشست روابط عمومی؛ علم تا عمل از محمد سلطانی‌فر استاد ارتباطات به عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک ایران و از ناصر بزرگمهر به عنوان چهره ماندگار روابط عمومی ایران و از مینا نظری به عنوان دارنده جایزه طلایی روابط عمومی تجلیل شد.

همچنین در ادامه مراسم از دو کتاب به نام‌های «ادب گفت‌وگو» به قلم مهدی ایران‌منش و «راهنمای عملی برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها» به قلم مینا نظری رونمایی شد.


خبرنگار؛ حسین طالبی
706

کد خبر: 850574

وب گردی

وب گردی