مرگ و زندگی غرب در گروی تغییر دادن رویکرد آمریکا درباره برجام است

عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: مرگ و زندگی کشورهای غربی در این است که مواضع ترامپ در قبال برجام را عوض کنند.

به گزارش ایسکانیوز حسین شیخ‌الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسین ؛ با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره ارتقای توان موشکی و دفاعی کشور اظهار کرد: دلیل افزایش توان دفاعی کشور در تاریخ جنگ تحمیلی نهفته است. این جنگ یک توطئه آمریکایی-اسرائیلی و با همکاری برخی از کشورهای منطقه بود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه سران برخی از کشورهای منطقه با انقلاب مردم ایران مخالف بودند، ادامه داد:‌ اگر توان دفاعی آن روز کشور مانند امروز بود صدام که می‌دانست شکست خواهد خورد، هیچ‌گاه دست به اشتباه بزرگ نمی زد و به ایران حمله نمی کرد، پس توان دفاعی به این منظور است که طرف مقابل هیچ‌گاه اشتباه نکند و خود را گرفتار بلایی که صدام دچار آن شد نکند.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه ثابت کنیم توان بر هم زدن معادلات طرف مقابل را داریم باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم؛ این بدان معناست که طرف مقابل محاسبه کند حمله به ایران موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ایران باید آن‌قدر بالا باشد که دشمن اصلی ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند توان حمله به ایران را ندارند، افزود: این درست است که ملت ایران بدون تسلیحات و در اوج تحریم‌ها در مقابل صدام ایستادند و درس بزرگی به او دادند؛ امروز نیز آ‌ماده اند که در مقابل این دشمنان نیز بایستند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در زمان تحریم ها خساراتی به ما وارد شد، گفت: امروز با داشتن توان دفاعی بالا به هر تجاوزگری به خصوص آمریکا و اسرائیل اعلام می‌کنیم که حمله به ایران چیزی جز شکست برایشان نخواهد داشت و هزینه زیادی برای آنها به جای می‌گذارد.

ارتقای توان موشکی تجربه‌ای حاصل از جنگ تحمیلی است

وی درباره اینکه چرا باید بر روی برنامه موشکی تکیه کنیم، گفت:‌ ارتقا و داشتن توان موشکی تجربه‌ای است که ما در جنگ تحمیلی به دست آوردیم، ایران در آن زمان موشک‌باران می‌شد و مردم نیز شعار «موشک جواب موشک» سر می‌دادند اما ما متأسفانه باید موشک را از خارج کشور تهیه می‌کردیم که بهای سنگینی داشت.

شیخ‌الاسلام افزود: امروز خوشبختانه می‌توانیم موشک‌های بومی را به صورت انبوه و با هزینه کم تولید و بر روی دقت، برد آن کار کنیم که این مسئله بسیار مهمی است. همه به یاد دارند که پس از حمله تروریستی تهران ما توانستیم در مقطع زمانی بسیار کوتاه این اقدام را تلافی و پایگاه‌های تروریست‌ها در فاصله حدود 700 کیلومتری با دقت بالا موشک‌ها مورد هدف قرار دهیم.

عضو جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: در همین حین پهپادهای ما نیز بر فراز آسمان همان منطقه به پرواز درآمدند تا اطلاعات برخورد موشک‌ها را برای نیروها مخابره کنند، این موضوع توانایی بسیار بالایی می‌خواهد. این قدرت عملیاتی به هر تجاوزگری می‌گوید که در موضوع موشکی نمی‌توان با ایران بحث کرد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های ضد موشکی بعد از جنگ 33 روزه لبنان و اسرائیل در راهبرد استکبار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: سامانه‌های ضد موشکی فقط قادر هستند تعداد محدودی موشک را هدف قرار دهند به طور مثال می‌توانند ده موشک را منهدم کنند اما اگر همزمان 20 موشک شلیک شود 10 فروند آن به هدف برخورد می‌کند و سامانه دفاعی ضد موشکی هیچ کاری از دستش برنمی‌آید که نقطه ضعفی برای این سامانه است. پس از نظر تئوری گنبد آهنین اسرائیل که به کمک آمریکایی‌ها ساخته شده است توان خاصی در مقابل موشک‌های حزب‌الله ندارد.

آمریکا به هر نحوی قصد دارد مانع قدرت گرفتن ایران شود

شیخ‌الاسلام درباره ترس آمریکا از این توانمندی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا به هر نحوی می‌خواهد مانع قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران شود، آمریکا دشمن اصلی ایران است و این دشمنی از کودتای 28 مرداد آغاز شد و پس از پیروزی این انقلاب نیز این خباثت‌ها پایان نیافت و تا امروز ادامه دارد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه امروز ایران هم در منطقه و هم در جهان تثبیت شده است، ادامه داد: امروز یک هم‌آوردی جدیدی بین جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت نوظهور و تمدن فاسد آمریکایی که سنبل تمدن غرب است ایجاد شده و این درگیری سرنوشت جهان را رقم خواهد زد.

مرگ و زندگی غرب در گروی تغییر دادن رویکرد آمریکا درباره برجام است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اینکه اروپا باید علاوه بر مخالفت شفاهی؛ مخالفت عملی خود را نیز با مواضع برجامی آمریکا نشان دهد، اظهار کرد: اروپایی ها می‌توانند با برقراری ارتباطات بانکی و مواردی که قرار بود با برجام لغو شود، بدون ترس از فشار آمریکایی‌ها با ایران ارتباط برقرار و با مواضع آمریکایی‌ها مخالفت کنند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: با برجام قرار بود مواردی لغو شود اما آمریکا قصد دارد با تصویب قوانین فرای موارد ذکر شده در برجام نگذارد جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام استفاده کند. اروپایی ها باید در این باره صریحا به آمریکا تذکر دهند که برجام امضا شده و شما و قوانین داخلی کشورتان نمی‌تواند باعث شود که موسسات و بانک‌های ما با ایران ارتباط برقرار نکند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه این کاری است که اروپایی‌ها می‌توانند در مخالفت با مواضع آمریکا انجام دهند، تصریح کرد: اروپایی ها می‌توانند به آمریکا فشار بیاورند تا ترامپ مواضع خود در برابر برجام را عوض کند، حتی در داخل خود آمریکا نیز تغییر این سیاست طرفداران بسیار دارد که یکی از آنها جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا و یکی از اعضای جمهوری خواهان است.

شیخ‌الاسلام در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: رفتار امروز ترامپ باعث می‌شود تا اعتمادها از بین برود و دیگر نتوان با گفتگو مسئله‌ای را حل کرد و این نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان با آمریکا گفتگو کرد. ترامپ با این رفتار باعث می‌شود که تمدن غربی که مبتنی بر پایداری بر عهد است از بین برود؛ او آبروی غرب را برده است. اروپا باید تمام تلاش خود را به کار بندد تا ترامپ مواضعش را تغییر دهد چرا که مرگ و زندگی آنها در این موضوع است و وظیفه آنها نیز هست چرا که یک توافق را امضا کردند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 850603

وب گردی

وب گردی