فرماندار ارومیه: هیچ موضوع بی اخلاقی در مدرسه ارومیه صحت ندارد/ورود شورای شهر به ماجرا

فرماندار ارومیه با اشاره به ماجرای پیش آمده در مدرسه راه شهدا در این استان گفت: طبق بررسی هایی که صورت گرفته موضوع بی اخلاقی در دبستان دخترانه صحت ندارد و پرونده شخص مظنون در مراجع قضایی تحت رسیدگی است.

ایسکانیوز_ راضیه فراهانی: روز گذشته خبرها مبنی بر تجمع مردم اسلام آباد ارومیه در دبستان دخترانه ای بود که علت تجمع خود را بی اخلاقی یکی از خدمه دبستان نسبت به دانش آموز دختر این دبستان اعلام کرده اند.

اغتشاش‌گران به ساختمان دبستان آسیب وارد کرده و حتی پرونده های داخل دبستان را به آتش کشیده اند.

در پی این موضوع با فرماندار ارومیه و رئیس شورای شهر گفت وگویی داشته ایم که در ادامه می آید؛

عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در رابطه با شایعه ای مبنی بر بی اخلاقی یک خدمه دبستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: شایعه ای مبنی بر این که یکی از دختران دانش آموز کلاس پنجم مورد تجاوز خدمه دبستان قرار گرفته باعث شد تا احساسات عده ای از مردم منطقه تحریک و در مدرسه تجمع کنند.

وی ادامه داد: طبق بررسی هایی که صورت گرفته هیچ موضوع تجاوزی صحت ندارد و پرونده شخص مظنون در مراجع قضایی تحت رسیدگی است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: یکشنبه 30 آبان ماه والدین دانش آموز در کلانتری اعلام رضایت کرده اند مبنی بر این که هیچ گونه اتفاقی برای دختر شان نیفتاده است.

وی ادامه داد: با توجه به این شایعه عده ای در مدرسه تجمع و به ساختمان مرکز آموزشی آسیب وارد کرده که پرونده های داخل مدرسه را به آتش کشیده اند.

حسن خانی با اشاره به اقدامات ناشایست افراد تجمع کننده در دبستان، افزود: در حال حاضر ما شاهد این موضوع هستیم که دانش آموزانی در محیط آموزشی حضور ندارند.

وی افزود: عده ای فرصت طلب و آشوبگر باعث بروز این حادثه در مرکز آموزشی شدند که از طریق مراجع قانونی و قضایی این اغتشاش تحت رسیدگی و اقدامات قانونی لازم انجام می شود.

فرماندار ارومیه همچنین اظهار داشت: تلاشمان بر آن است تا در اسرع وقت این محیط آموزشی را آماده کنیم تا دانش آموزان خارج از محیط درس نباشند.

ورود شورای شهر در رابطه با شایعه تجاوز یک خدمه دبستان به دانش آموز

رسول اصغرزاده رئیس شورای شهر ارومیه همچنین در رابطه با این موضوع گفت: اعضای شورای شهر در کنار سایر مسوولین برای کاهش التهابات احساسات عمومی مردم به این موضوع ورود پیدا کرده که با توجه به اخباری که تاکنون رسیده آرامش به منطقه بازگشته است.

وی ادامه داد: تعدادی از خاطیان به جهت انجام کارهای خلاف عرف در بازداشت هستند زیرا به بخشی از شیشه های مدرسه آسیب وارد کردند.

رئیس شورای شهر ارومیه در رابطه با این خبر گفت: فرد مظنون سرایدار مدرسه نبوده و به عنوان یک نیروی خدماتی در دبستان مشغول به فعالیت بوده است که به طور کل بحث تجاوز نبوده منتها با شایعاتی به این مسئله دامن زده شده است.

وی ادامه داد: اگر مسوولین مدرسه با فرد خاطی یا مظنون برخورد می کردند عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه از احساسات مردم سوءاستفاده نمی کردند و با توجه به تاخیر دو الی سه روزه در رسیدگی به این شایعه این اتفاق افتاد. این اتفاق در محدوده بخشی از کشتارگاه در اسلام آباد ارومیه رخ داده است.

اصغرزاده افزود: تا صحت و سقم اخبار برای مردم عزیز تایید نشده است باید مردم را متقاعد کرد تا واکنش خاصی نشان نداده و به شایعات دامن نزنند.

901/900

کد خبر: 850675

وب گردی

وب گردی