تهران – ایسکانیوز: متوسط قیمت مسکن در شش استان ایران بیش از یک میلیون تومان است.

هر چند متوسط قیمت مسکن در ایران در نیمه دوم سال گذشته یک میلیون و چهارصد هزار تومان اعلام شده است اما بررسی های صورت گرفته نشان می دهد متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شش استان ایران بیش از یک میلیون تومان است.

استان تهران رکورد دار گرانی مسکن در کشور است به طوری که در این استان وجود واحد مسکونی با قیمت بیش از 23 میلیون تومان در هر متر مربع از سوی مرکز آمار ایران گزارش شد.

بررسی ها نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در نیمه دوم سال گذشته در استان های تهران، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی ، قم و مرکزی بیش از یک میلیون تومان بوده است.

بازار مسکن ایران در حال حاضر با رکود مواجه است . برخی کارشناسان معتقدن بازگشت رونق به این بازار می تواند با افزایش قیمت ها همراه باشد . دولت یازدهم تدابیر فراوانی برای خروج بازار مسکن از رکود اندیشیده است . افزایش سقف وام مسکن و راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان از جمله اقدامات صورت گرفته برای تحقق این امر است.

جدول زیر نشان دهنده کمترین و بیشترین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در استان هایی است که با متوسط قیمت هر واحد مسکونی در آنها بیش از یک میلیون تومان برآورد شده است.

جدول مسکن کشور

 

 

 
کد خبر: 85676

وب گردی

وب گردی