ایسکانیوز: رئیس‌جمهور آرژانتین گفته که داعش او را در جریان سفر به واتیکان به مرگ تهدید کرده است. در همین حال سفیر عراق در واتیکان هم از احتمال سوء قصد به جان «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از سوی شبه نظامیان داعش خبر داده است.

«نستور کرچنر» رئیس‌جمهور آرژانتین گفته است که در جریان سفر به واتیکان و دیدار با پاپ فرانسیس از سوی داعش به مرگ تهدید شده است و به همین دلیل بازرسی‌های گسترده امنیتی برای پیدا کردن سرنخی از اقدام احتمالی داعش در دست انجام است. هنوز جزئیاتی از چگونگی این تهدید منتشر نشده است.

کرچنر گفته که به این دلیل در برنامه ترور داعش قرار گرفته که رهبر مسیحیان کاتولیک جهان هم وطن اوست و آرژانتینف «اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو کشور مستقل و جداگانه به رسمیت می‌شناسد.»

در همین حال سفیر عراق در واتیکان گفته که مقامات کلیسای کاتولیک را در جریان برنامه احتمالی داعش برای سوء‌قصد به جان رهبر کاتولیک‌های جهان قرار داده است. «حبیب الصدر» گفته است که داعش در تلاش است تا برنامه‌ای برای ترور پاپ در جریان سفر او به آلبانی ترتیب دهد.

«فدریکو لومباردی» سخنگوی کلیسای کاتولیک در پاسخ به تهدیدهای داعش علیه پاپ فرانسیس گفته که در حال حاضر دلیلی برای تغییر برنامه سفر پاپ به آلبانی وجود ندارد.

سفیر عراق در واتیکان اعلام کرده است که شبه‌نظامیان داعش اعلام کرده‌اند که به زودی برنامه ترور پاپ را به اجرا در می‌آورند. به گفته او اگر کلیسای کاتولیک در محافظت از پاپ دقت به خرج ندهد، شبه‌نظامیان داعش ممکن است در برنامه‌شان موفق شوند.

وی گفته که آن‌ها برای اجرای این برنامه از نیروهای عرب‌تبارشان استفاده نمی‌کنند بلکه بر نیروهای اروپایی و آمریکایی خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند تا بتوانند آن‌ها را به راحتی وارد رم یا آلبانی کنند.

 
کد خبر: 85940

وب گردی

وب گردی