عضو هیات علمی و رئیس پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی دانشگاه شیراز از برگزاری همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت ا... خامنه ای 23 تا 25 آبان ماه در شیراز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدسعید زاهدزاهدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی همایش های دوسالانه بررسی و تبیین نواندیشی های مقام معظم رهبری در عرصه های فکری و اجتماعی، گفت: این دبیرخانه به منظور معرفی، ترویج و فرهنگ سازی نواندیشی های حضرت آیت ا... خامنه ای در جامعه دانشگاهی، نخبگان و فرهیختگان جوامع اسلامی تشکیل شده و قرار است سخنان و تاکیدات ایشان از طریق گفتمان سازی و نظریه پردازی به قوانین و آئین نامه های اجرایی تبدیل شود تا دستگاه های اجرایی به آنها عمل کنند؛ برگزاری همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی نیز در همین زمینه است.
وی افزود: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری که حدود 2 دهه در زمینه تحول در علوم انسانی مطرح شده، از اهداف اصلی این همایش است که ابعاد آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر علمی همایش ادامه داد: 80 چکیده مقاله در مباحث مربوطه برای ما ارسال شد که از این تعداد 41 مورد در مرحله نهایی پذیرفته و 11 مقاله به صورت سخنرانی در روزهای همایش ارائه می گردد.
دکتر زاهدزاهدانی یادآور شد: در همین زمینه پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی دانشگاه شیراز 6 سال فعالیت دارد و طرح هایی که بهروزسازی، ارتقای علوم انسانی و اسلامی سازی دربر داشته باشد از سوی این مرکز علمی حمایت می شود. دانشجویان علاقه مند می توانند طرح تحقیق خود را با هماهنگی اساتید راهنما برای ما ارسال کنند تا پس از بررسی در صورت داشتن شاخصه های مورد نظر، پیگیری ها در مورد چاپ و یا ارائه آن به دیگر مجامع علمی انجام گیرد.
وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه کتاب و اسناد تحقیقاتی حوزه علوم انسانی نیز از برنامه های جنبی این همایش است که از تمامی علاقه مندان برای شرکت در آن دعوت می کنیم. نمایشگاه کتاب 23 آبان ماه امسال همزمان با همایش «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی» در دانشگاه شیراز برپا می گردد.
دکتر زاهدزاهدانی ادامه داد: گردهمایی یادشده همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) آغاز و به بررسی تاثیر علوم انسانی بومی و توسعه این قبیل فعالیت ها می پردازد تا زمینه تولید علم در حوزه علوم انسانی و سوق دادن آن به سمت بومی سازی و اسلامی سازی بیش از پیش فراهم شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: به منظور دستیابی به اهداف مطلوب از تمامی پژوهشگران و اندیشمندانی که در زمینه بومی سازی علوم انسانی توان فعالیت دارند، دعوت می کنیم برای تالیف کتاب و یا نوشتن مقاله به دانشگاه شیراز مراجعه کنند.
وی یادآور شد: این همایش به طور کلی شامل جشنواره و نمایشگاهی از دستاوردهای تحول در علوم انسانی در 40 ساله گذشته انقلاب است که 23 تا 25 آبان ماه همزمان با بزرگداشت علامه طباطبایی در دانشگاه شیراز برپا می شود و تمامی موسسات فعال در این حیطه، دستاوردهای خود را ارائه می دهند.

خبر جنوب

کد خبر: 861270

وب گردی

وب گردی