پرسپولیس یک - استقلال صفر/ سوت‌های بلبلی، نارنجک‌بازی و شهرآوردی که سرخ شد

تیم فوتبال پرسپولیس در هشتاد و پنجمین دربی پایتخت به مصاف استقلال رفت و موفق شد با پیروزی، زمین مسابقه را ترک کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر از ساعت 16:42 امروز (پنج‌شنبه) و با 2 دقیقه تأخیر در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت تا هشتاد و پنجمین دربی پایتخت را برگزار کند و در پایان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و با 20 امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کرد.

ترکیب میزبان:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن (65-محسن مسلمان)، وحید امیری، علی علیپور (84-سیامک نعمتی) و گادوین منشا (3+90-شایان مصلح).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب میهمان:

سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری (61-جابر انصاری)، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (کاپیتان) (85-سرور جپاروف)، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و علی قربانی (73-سجاد شهباززاده).

سرمربی: وینفرد شفر

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: رضا سخندان، سعید علی‌نژادیان و پیام حیدری، کمک‌داور ذخیره: تورج عیوض‌محمدی و ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

کارت زرد: محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا و حسین ماهینی از پرسپولیس و روزبه چشمی، فرشید باقری، امید ابراهیمی، وریا غفوری و فرشید اسماعیلی از استقلال

کارت قرمز: -

ورزشگاه و تعداد تماشاگر: آزادی، حدود 80 هزار نفر

غایب بزرگ: مهدی طارمی از پرسپولیس و سید مهدی رحمتی از استقلال

دیدار قبلی 2 تیم: استقلال در دیدار برگشت فصل گذشته موفق شد با نتیجه 3 بر 2 پرسپولیس را شکست دهد و بعد از 5 سال و گذشت 10 دربی طعم پیروزی را بچشد. بازی رفت دو تیم نیز با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود.

وضعیت جدول: پرسپولیس با 17 امتیاز و 2 بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی و پیکان در رتبه سوم جدول قرار داشت و در صورت پیروزی به لطف تفاضل گل بهتر به رتبه دوم می‌رسید. استقلال نیز با 9 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول بود که پیروزی، این تیم را به رتبه دهم و بالاتر از نفت طلائیه می‌رساند.

شرح بازی: دربی هشتاد و پنجم پایتخت بر خلاف بسیاری از پیش‌بینی‌ها گرم و جذاب از کار درآمد و هواداران پر تعداد ورزشگاه، بازی جذابی را تماشا کردند. بشار رسن در غیاب محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده، طراح حملات پرسپولیس بود و بازی بسیار خوبی هم از خود ارائه داد. شاگردان برانکو موفق شدند در نیمه اول روی حرکات خوب و سریع گادوین منشا و علی علیپور یک ضربه پنالتی بگیرند و گل پیروزی‌بخش را به ثمر برسانند. تلاش استقلالی‌ها در ادامه بازی نتیجه‌ای در بر نداشت و سرخ‌پوشان موفق شدند دربی 85 را با پیروزی به پایان برسانند و خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. وینفرد شفر آلمانی نیز علیرغم وعده‌هایی که داده بود، بازنده از زمین خارج شد.

دقایق حساس:

نیمه اول

دقیقه یک: داریوش شجاعیان در میانه میدان، حسین ماهینی را متوقف کرد و اولین خطا به سود پرسپولیس اعلام شد.

دقیقه 3: توپ در یک رفت و برگشت به خسرو حیدری رسید. او توپ را با پای چپ روی دروازه ارسال کرد که پس از برخورد به مدافعان پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه 4: علی قربانی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت اما بیژن حیدری، داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 5: پاس عمقی بلند و زیبای خسرو حیدری پشت مدافعان پرسپولیس به فرشید اسماعیلی رسید. او حرکت خوبی را از سمت راست انجام داد و پاس عرضی خود را هم ارسال کرد که سید جلال حسینی زودتر توپ را قطع کرد و در نهایت توپ از منطقه خطر دور شد.

دقیقه 8: اشتباه فاحش شجاع خلیل‌زاده نزدیک بود کار دست سرخ‌پوشان بدهد. او می‌خواست توپ را نزدیک خط عرضی زمین دور کند که سایه توپ را زد. هر چند میلاد زکی‌پور هم سانتر بدی انجام داد و توپ از سمت دیگر زمین به بیرون رفت.

دقیقه 12: کرنر ارسالی بسار رسن در یک رفت و برگشت به گادوین منشا و سپس علی علیپور رسید اما توپ دفع شد. دفع رو به عقب علی قربانی، سید حسین حسینی را به واکنش واداشت. او به هوا بلند شد و توپ را در دو مرحله و به شکلی نامطمئن جمع کرد.

دقیقه 14: علی علیپور از سمت چپ پاسی عرضی را ارسال کرد و توپ را از میان پاهای روزبه چشمی عبور داد اما حسینی زودتر به توپ رسید. وحید امیری در ادامه به دروازه‌بان استقلال برخورد کرد که البته اتفاق خاصی رخ نداد.

دقیقه 16: باز هم سرخ‌پوشان صاحب یک ضربه کرنر شدند. این بار توپ بسیار بلند روی دروازه فرستاده شد و ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به راحتی در اختیار حسینی قرار گرفت.

دقیقه 17: وحید امیری توسط امید ابراهیمی متوقف شد. داور اعلام خطا کرد اما وینفرد شفر معتقد بود امیری تمارض کرده است.

دقیقه 20: علی علیپور پشت مدافعان استقلال با پاس زیبای گادوین منشا صاحب توپ شد و در موقعیت تک‌به‌تک با سید حسین حسینی قرار گرفت اما روزبه چشمی با خطا، او را سرنگون کرد. پرسپولیسی‌ها معتقد بودند چشمی باید با کارت قرمز جریمه شود اما داور مسابقه به کارت زرد بسنده کرد. این تصمیم اعتراض شدید سرخ‌پوشان را به دنبال داشت و باعث شد بازی برای لحظاتی به جنجال کشیده شود.

دقیقه 22 (گل): علی علیپور پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه خود را به شکل زمینی به سمت راست سید حسین حسینی زد اما دروازه‌بان استقلال، خلاف جهت شیرجه رفت و اولین گل بازی به سود پرسپولیس رقم خورد.

دقیقه 28: منشا می‌خواست با استارتی سریع به قلب دفاع استقلال بزند که روزبه چشمی، توپ را گرفت و بدون خطا، توپ را از منطقه خطر دور کرد.

دقیقه 33: محسن ربیع‌خواه به خاطر خطایی که در میانه میدان روی داریوش شجاعیان انجام داد، با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 35: روزبه چشمی در حال مشایعت توپ بود و گمان می‌برد حسینی از راه می‌رسد و توپ را جمع می‌کند اما منشا با سماجت، توپ را ربود ولی نتوانست بهره‌ای ببرد. او قصد داشت با یک پاس عرضی علیپور را صاحب توپ کند ولی مدافعان استقلال مانع شدند.

دقیقه 37: پاس عمقی زیبای خسرو حیدری، وریا غفوری را صاحب توپ کرد اما علیرضا بیرانوند خود را به توپ رساند و توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 41: حرکت سریع بشار رسن روی یک ضد حمله می‌توانست به موقعیت خطرناکی تبدیل شود. مدافع استقلال روی توپ اثر گذاشت که توپ به وحید امیری رسید. مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه با تکل سید مجید حسینی سرنگون شد اما داور این بار اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 45: علیپور از سمت چپ حرکت کرد اما چشمی باز هم موفق شد توپ را در اختیار بگیرد و سپس از منطقه خطر دور کند.

دقیقه 1+46: پاس عمقی تند و تیز رسن این بار به علی علیپور نرسید و حسینی توپ را جمع کرد.

نیمه دوم

دقیقه 46: بشار رسن حرکتی را از سمت راست تدارک دید و موفق شد با تیزهوشی یک کرنر از مدافع استقلال بگیرد. ضربه کرنر را خود رسن روی دروازه استقلال ارسال کرد که ضربه سر گادوین منشا پس از برخورد به مدافعان، کرنر دیگری را رقم زد.

دقیقه 48: فرشید باقری در فاصله کمتر از یک دقیقه، 2 بار حسین ماهینی را با خطا متوقف کرد که سرانجام بیژن حیدری به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه 51: استقلالی‌ها پس از چند پاس کوتاه توسط وریا غفوری، توپ را از سمت راست روی دروازه ارسال کردند که خسرو حیدری به توپ نرسید.

دقیقه 52: شجاع خلیل‌زاده برخوردی با خسرو حیدری داشت و او را متوقف کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت. این مسئله اعتراض شدید کاپیتان استقلال را به دنبال داشت.

دقیقه 53: تکل کامیابی‌نیا روی پای داریوش شجاعیان باعث شد این بازیکن از شدت درد به خود بپیچد. استقلالی‌ها معتقد بودند داور باید به هافبک پرسپولیس کارت زرد نشان دهد.

دقیقه 55: حرکت وریا غفوری با پاس عرضی او به امید ابراهیمی همراه شد اما ضربه نه‌چندان محکم و زمینی او به راحتی در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 57: رسن که در این بازی عملکرد خوبی داشت، پشت محوطه جریمه استقلال توسط امید ابراهیمی سرنگون شد که بیژن حیدری، هافبک استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 60: ضربه پای چپ وحید امیری از روی ضربه ایستگاهی را حسینی از زیر طاق بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

دقیقه 61: کرنر ارسالی وحید امیری به داخل محوطه جریمه از روی سر کمال کامیاب‌نیا عبور کرد. در برگشت ضربه خطرناک رسن با اختلافی کم از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 64: جابر انصاری با یک پاس عمقی بلند می‌توانست پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شود که بیرانوند با یک شیرجه بلند توپ را جمع کرد.

دقیقه 65: پاس خوب منشا به رسن با ضربه این بازیکن همراه شد اما به مدافعان استقلال برخورد کرد.

دقیقه 65: محسن مسلمان سرانجام وارد زمین شد و در اولین حرکت، ضربه‌ای را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه کرد که حاصلی در پی نداشت.

دقیقه 66: جابر انصاری باز هم با یک پاس عمقی می‌توانست صاحب توپ شود. او خود را به سمت توپ پرتاب کرد اما نتوانست ضربه محکمی بزند و باز هم بیرانوند توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 68: کرنر ارسالی مسلمان با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده همراه شد اما جابر انصاری با سر، توپ را برگرداند. در برگشت دوباره خلیل‌زاده می‌خواست ضربه سر بزند که سرش به سرِ سید مجید حسینی برخورد کرد.

دقیقه 70: جابر انصاری در گوشه سمت راست محوطه شش‌قدم در موقعیتی مناسب صاحب توپ شد و ضربه خود را هم زد که توپ به مدافعان پرسپولیس خورد و راهی کرنر شد.

دقیقه 74: ضربه زمینی جابر انصاری از سمت چپ محوطه جریمه در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 75: ارسال مسلمان از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی را دروازه‌بان استقلال با پا دفع کرد.

دقیقه 78: کامیابی‌نیا در زمین خودی قصد داشت دریبل بزند که فرشید اسماعیلی، توپ او را گرفت. در ادامه کامیابی‌نیا، اسماعیلی را با خطا متوقف کرد که داور مسابقه به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه 85: شوت محکم کمال کامیابی‌نیا از پشت محوطه جریمه به شکلی خطرناک از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 86: حسین ماهینی تکلی روی پای داریوش شجاعیان رفت که داور ابتدا آوانتاژ داد و بعد ماهینی را با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 87: سیامک نعمتی بلافاصله پس از ورود، توپ را از میان پاهای بازیکن استقلال عبور داد اما با خطای وریا غفوری متوقف شد. مدافع استقلال از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

بازی از نگاه سکوها:

* بازی با 2 دقیقه تأخیر آغاز شد.

* بازیکنان دو تیم به احترام ابراهیم آشتیانی، پیشکسوت فقید پرسپولیس یک دقیقه سکوت کردند.

* شاگردان برانکو با بازوبند مشکی وارد زمین شدند.

* تماشاگران پرسپولیس در دقیقه 24، هادی نوروزی، کاپیتان فقید تیم خود را تشویق کردند.

* دقیقه 59 محسن مسلمان شروع به گرم کردن کرد تا شاید بعد از یک هفته نیمکت‌نشینی و حواشی مربوط به استعمال قلیان به زمین برود.

* دقیقه 61 بشار رسن، هافبک 20 ساله عراقی پرسپولیس بدون اینکه به بازیکنی برخورد کند، از ناحیه کتف دچار مشکل شد و با برانکارد از زمین خارج شد اما 2 دقیقه بعد دوباره به میدان برگشت.

* در دقیقه 68 محسن مسلمان می‌خواست ضربه کرنر را بزند که پرتاب اشیایی از سوی هواداران باعث شد او بترسد!

* 2 دقیقه بعد همین اتفاق برای خسرو حیدری افتاد و شیئی به سر او برخورد کرد.

* خسرو حیدری پس از تعویض، بازوبند کاپیتانی را به سرور چپاروف داد تا به امید ابراهیمی تحویل دهد.

* پرتاب مواد منفجره و اشیا از روی سکوها در دقایق پایانی باعث شد عکاسان به داخل زمین فرار کنند.

بازنده بزرگ: هواداران استقلال

مرد میدان: بشار رسن

604

کد خبر: 861800

وب گردی

وب گردی