صدور بیش از یک میلیون و 50 هزار روادید برای زائران اربعین

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و 50 هزار روادید برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز "شهریار حیدری" در این باره اظهارداشت: فعالیت کنسول های دائم عراق در ایران و دفاتر 12 گانه صدور روادید به صورت ریالی انجام می شود.

وی افزود: با تمهیدات صورت گرفته 2 هزار و 400 شرکت زیارتی و همچنین سه شرکت مورد تایید سفارت عراق در امر دریافت مدارک برای صدور روادید اقدام می کنند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: همچنین چهار دفتر دائم کنسولی عراق در کرمانشاه، اهواز، مهران و مشهد و 12 دفتر موقت صدور ویزا در نقاط مختلف جغرافیایی کشور در راستای صدور روادید اقدام می کنند.

حیدری با بیان این که همه امکانات و خدمات برای اسکان و تغذیه زائران در داخل و خارج از مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه فراهم شده گفت: روند ثبت نام زائران و صدور روادید عادی است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، همچنین امکانات و زیرساخت های لازم در مرز خسروی را برای تردد زائران مطلوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: مرز خسروی قدیمی ترین مرز ایران با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که از استاندارد های لازم بین المللی برخوردار است.

حیدری ، وجود مکان های اقامتی بسیار مناسب در مرز خسروی و قصرشیرین از جمله هتل ها و مهمانپذیرهای اسکان مسافران و زائران و همچنین نزدیکی مسیر آن به بغداد را از ویژگی های بسیار مطلوب در این منطقه بیان کرد.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 862455

وب گردی

وب گردی