داور  بازی را نسبت به حساسیتش مدیریت کرد/ این دیدار 2 اخراجی داشت

کارشناس داوری گفت: داریوش شجاعیان و شجاع خلیل زاده در صحنه درگیری مستحق دریافت کارت بودند که داور چشم پوشی کرد.

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص قضاوت داور دیدار پرسپولیس و استقلال تهران عنوان کرد: قضاوت دربی 2 جنبه دارد؛ یکی بحث مدیریت و زیر سوال بردن آن است، که بیژن حیدری مدیریت خوبی را در این دیدار حساس به نمایش گذاشت. نکته ای که در دربی اتفاق افتاد، عجله داوران برای حضور در زمین بود! تخت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفتند به نحوی که متوجه ست شدن لباس خود با دروازه بان استقلال نشدند، طبق قانون این گلر با تذکر داوران باید لباسش را عوض می کرد. البته گفتنی است مقصر اصلی ناظر داوری بود که در جلسه هماهنگی این موضوع را مطرح نکرده بود.

وی ادامه داد: در دقیقه 20 بازی که پنالتی به درستی اعلام شد، با هجوم استقلالی ها همراه بود که مبادا داوری روزبه چشمی را با کارت قرمز اخراج کند؛ درست است که موقعیت آشکار گل بود ولی طبق قانون جدید چنین خطایی تنها با پنالتی و کارت زرد همراه است که داور این مسابقه آن را به درستی اعلام کرد.

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: در دقایق، 17، 24، 29 داور اشتباهات کوچکی داشت که همه برعلیه استقلال بود و همین امر موجب عصبانیت خسرو حیدری شد. در دقیقه 34 داور خطایی را اعلام کرد که سروصدای زیادی را هم ایجاد کرد و تنها اشتباه مشهود این داور همین صحنه بود. کمال کامیابی نیا دچار خطا شد اما داور به محسن ربیع خواه اخطار داد.

سلیمانی بیان کرد: در دقیقه 41، مدافع استقلال داخل محوطه جریمه تکلی صحیح می زند و داور اعلام ادامه بازی می کند که برخلاف اعتراضات پرسپولیسی ها تصمیم داور کاملاً هم صحیح بود. در نیمه دوم که به پایان نزدیک می شدیم اعتراضات و درگیری ها بیشتر می شد. در این لحظات استقلالی ها 7 کارت زرد دریافت کردند که به درستی داده شد، حتی می توانست کارت های بیشتری هم بدهد اما سعی کرد بامدیریت بازی را کنترل کند. در دقیقه 87 اخطاری صحیح به وریا غفوری داد اما با اعتراض شدید او همراه بود؛ لمس داور کار درستی نیست و کمیته انضباطی باید به این قضیه ورود کند و جریمه هایی در بر خواهد داشت؛ غفوری در این صحنه مستحق اخراج بود که داور با او مدارا کرد.

وی در خاتمه افزود: در دقیقه 89 هم زکی پور خطایی ناشیانه انجام می دهد که داور این صحنه را ندید ولی کمک داور به درستی پرچم زد و خطا اعلام شد که در انتها منجر به جنجال و پرتاب نارنجک از سوی هواداران شد ولی کاملاً اخطار به جا و درستی بود. درکل قضاوت خوبی را از این داور شاهد بودیم. این بازی 10 اخطار داشت که همه آن ها درست بود، حتی می توانست 4 -5 اخطار دیگر هم بدهد که در این صورت منجر به اخراج یک بازیکن آبی و یک بازیکن قرمز می شد. داریوش شجاعیان و شجاع خلیل زاده در صحنه درگیری مستحق دریافت کارت بودند که داور چشم پوشی کرد. اگر می خواست این اخطار ها را بدهد از هر تیم یک اخراجی داشتیم؛ او بازی را نسبت به حساسیتش مدیریت کرد.

601

کد خبر: 862566

وب گردی

وب گردی