ایجاد 8 منطقه جدید  ویژه تجاری و آزاد در کشور/ دانشگاه آزاد یک نهاد اثرگذار در علم وفناوری کشور است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از ایجاد 8 منطقه جدید و تعدادی مناطق ویژه در مناطق بانه، مریوان، بوشهر، جاسک، کرمانشاه و مهران خبر داد.

مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در رابطه با ایجاد مناطق آزاد ویژه اظهار کرد: دولت در راستای ایجاد مناطق آزاد ویژه لایحه ای را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. این لایحه در یک مرحله مورد بررسی قرار گرفته البته به دلیل اشکال فنی به کمیسیون ارجاع شده است.

او تصریح کرد: ما با کمیسیون اقتصاد مجلس در تماس هستیم امروز هم یک نشستی در مورد برنامه های مختلف در مناطق آزاد و همچنین در مورد لایحه مناطق آزاد ویژه جدید داریم که امیدواریم با تفاهم و با مشارکت دولت و کمیسیون مجلس بتوانیم این لایحه را به سرمنزل مقصد برسانیم.

بانک تاکید کرد: امیدواریم در چارچوب این لایحه تعداد مناطق ویژه ای که در لایحه پیش‌بینی شده را بتوانیم در صحن مجلس مطرح کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از ایجاد 8 منطقه آزاد جدید و تعدادی مناطق ویژه در مناطق بانه، مریوان، بوشهر، جاسک، کرمانشاه و مهران خبر داد و گفت: هم اکنون این موضوع این مناطق در دست بررسی است و امیدواریم با مشارکت مجلس مراحل قانونی را طی کنیم تا به نتیجه برسانیم.

بانک در پاسخ به این سوال که امروز دانشگاه آزاد اسلامی را تحت مدیریت دکتر ولایتی چطور ارزیابی می کنید، اظهار کرد: دانشگاه آزاد یک نهادی است که از نظر عملکرد و سابقه موفق بوده و توانسته برنامه را خوب طراحی و اجرا کند. همچنین یک گستره اجتماعی بسیار ارزشمندی را ایجاد کرده است و هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی پشتوانه مردمی خوبی دارد.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد همچنان یک نهاد اثرگذار در علم وفناوری کشور مورد توجه است.

402

کد خبر: 863258

وب گردی

وب گردی