تهران-ایسکانیوز: برای اولین بار در ایران تجمع فعالان محیط زیست در مقابل سازمان محیط زیست در همراهی با حرکت جهانی در مقابله با تغییرات اقلیمی برگزار شد.


روز گذشته خبری مبنی بر دعوت به شرکت در این مراسم منتشر شده بود و ضعف و تاخیر در این اطلاع‌رسانی باعث شرکت عده معدودی از فعالان محیط زیست در این مراسم شد.


شرکت کنندگان در این مراسم همگام با حرکت اعتراضی جهانی به انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی شعار جهانی و مشترک «حرف بس است، عمل کنید را سر دادند.»


گروه‌هایی مانند پایش گران محیط زیست ایران، دنیای سالم و مادران صلح از برگزارکنندگان این مراسم بودند.


همزمان با ایران تجمع‌های بزرگی در نیوریورک و همزمان با برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین در سایر شهرهای جهان برگزار شده است.


میترا البرزی‌منش، عضو موسس انجمن پایش‌ گران محیط زیست، درباره عدم آگاهی مردم ایران از مساله تغییرات اقلیمی و تخریب محیط زیست می‌گوید: «کشور ما از کشورهای اصلی منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای نیست اما ما تاثیر زیادی از این مساله می‌گیریم ایران کشور خشکی است و عواقب اعمال کشورهای دیگر را تحمل می‌کنیم به همین خاطر ما باید در این زمینه خیلی فعال باشیم. در کشور ما وزارت نفت و کارخانه‌هایی هستند در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای متهم هستند و اینها هستند که باید تغییر رویه‌های مثبتی را بدهند.»


او درباره عملکرد سازمان محیط زیست در این زمینه هم می‌گوید: «سازمان محیط زیست مجری نیست بلکه ناظر است. باید دید سازمان‌هایی که گازهای گلخانه‌ای را در ایران منتشر می‌کنند کدام‌ها هستند. سازمان محیط زیست هم باید نقش نظارتی خود را عمل کند.»


عضو موسس پایش گران محیط زیست درباره اولویت مساله تغییرات اقلیمی در این سازمان مردم نهاد می‌گوید: «محیط زیست عرصه وسیعی است و باید سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی تخصصی‌تر عمل کنند و روی یک موضوع خاص عمیق‌تر کار کنند. تمرکز ما روی جلب مشارکت مردم در مساله محیط زیست است به خصوص در مناطق حفاظت شده سازمان که 10 درصد از وسعت کشور که باارزش‌ترین عرصه‌های آن را شامل می‌شود تمرکز دارد. این کار امروز هم از بخش‌هایی است که مردم باید مشارکت کنند و به همین دلیل روی این موضوع هم کمی فعال هستیم و مردم را به این حرکت دعوت کردیم تا نشان دهیم که ما هم بخشی از جنبش جهانی هستیم.»


تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست mahdi-13 تجمع فعالان محیط زیست mahdi-12 تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست تجمع فعالان محیط زیست

کد خبر: 86389

وب گردی

وب گردی