احداث 29 جایگاه کوچک توسط شرکت های صاحب برند/ شرکت پخش تابع سیاست‌های دولت و مجلس است/ کسب رتبه دوم ایران در بکارگیری خوردوهای گازسوز

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه یکی دغدغه های وزیر نفت بحث احداث جایگاه های کوچک و تک تلمبه در کلانشهرها بود اظهار کرد: ما هم اکنون 29 جایگاه کوچک در استان تهران وقم در گیلان احداث کردیم و دو جایگاه دیگر نیز ظرف ده روز آینده توسط شرکت های صاحب نشان در تهران عملیاتی خواهد شد.

منصور ریاحی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی صورت قرار است ذخیره سازی استراتژی بنزین را در کشور داشته باشیم گفت: مصرف بنزین در سالجاری نسبت به گذشته 7.9 درصد رشد داشته است امیدواریم با ذخیره سازی استراتژی بتوانیم تا بهار سال آینده مصرف را مدیریت کنیم.

او تصریح شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران براساس وظایفی که دارد سعی برآن دارد در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با رویکرد متفاوت، بخش حاکمیتی را تقویت و بخش تصدیگری را کاهش دهد تا جایی که شرکتهای صاحب نشان یا برند با این رویکرد جلو رفته اند.

ریاحی تاکید کرد: تا به امروز حدود 80شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و جز شرکتهای واجد صلاحیت شناخته شدند همچنین چند پالایشگاه وارد این فضا شدند در حا حاضر حدود 8.9میلیون لیتر سوخت را از شرکتهای واجد صلاحیت تحویل و عرضه می کنیم به طوری که این کار در 17 استان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی ایران گفت: با توجه به سیاستهای مقام عالی وزارت، سوختگیری هواپیماها توسط شرکتهای صاحب صلاحیت انجام می شود. هم اکنون 7 خوشه را برای سوختگیری شرکتهای صاحب برند مشخص کردیم و 22 شرکت واجد صلاحیت شناخته شده و 11 شرکت صلاحیت های لازم را اخذ نکردند .خوشه 4 که خوشه مهرآباد و حوزه شمالی استانهای شمالی است و برای همدان نیز برنامه ریزی کردیم امیدواریم پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بتوانیم آن راعملیاتی کنیم.

او در خصوص کارت سوخت افزود: ما در این رابطه تابع سیاست دولت ومجلس هستیم همه سناریورها را شرکت طراحی کرده وما یک برنامه اقتضایی داریم هر دستوری از مقامات اجرایی کشور به ما اعمال شود ما آماده اجرای آن هستیم.

ریاحی با بیان اینکه یکی دغدغه های وزیر نفت بحث احداث جایگاههای کوچک و تک تلمبه در کلانشهرها بود اظهار کرد: ما هم اکنون 29 جایگاه کوچک در استان تهران وقم در گیلان احداث کردیم و دو جایگاه دیگر نیز ظرف ده روز آینده توسط شرکتهای صاحب نشان در تهران عملیاتی خواهد شد. کار بسیار بزرگی است که انجام می شود .

او ادامه داد: حدود 2400 جایگاه سی ان جی در کشور احداث شده است همچنین دو میلیون و 700 هزار ظرفیت ایجاد شده که 50درصد آن استفاده نمی شود. هم اکنون روزانه 21 میلیون مترمکعب سی ان جی مصرف می شود.همچنین در بخش خودرویی به 100 درصد خودکفایی و در بخش جایگاهی 80 درصد به خودکفایی رسیدیم به طوری که از نظر خودرویی مقام دوم دنیا و از نظر جایگاه و ایستگاه مقام سوم را بعد از چین و پاکستان داریم .

ریاحی به حضور فعال بخش خصوصی در این بخش اشاره کرد و گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران سعی برآن دارد که زمینه صادراتی را بخش خصوصی فراهم کند تا از این ظرفیت های ایجاد شده بتوانیم بهترین استفاده را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی ایران گفت: در بخش قاچاق فرآورده های نفتی با توجه به سیاست هایی که توسط مدیریت کلان انجام شد ما سه روش فروش مرزی را در دستور کار خود قرار دادیم به طوری فروش مرزی در شعاع 20 کیلومتری ،فروش در باک خودرو و فروش در بازارچه مرزی این سه روش است که توانستیم روزانه 2.5 میلیون نفت و گاز را عرضه کنیم و با این کار به فروپاشی قاچاق سوخت کمک کردیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست های خوبی که در طرح پیمایش انجام شد توانستیم مصرف سوخت در بخش حمل و نقل را کنترل کنیم.

402

کد خبر: 865099

وب گردی

وب گردی