اقدام وزیر فرهنگ در کسب نظر پیشکسوتان رسانه برای تکمیل لایحه سازمان رسانه ای مثبت است

صاحب امتیاز و مدیرمسوول روزنامه های اسرار و همکاری ملی، اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کسب نظر از پیشکسوتان رسانه برای تکمیل لایحه سازمان رسانه ای را گامی مثبت دانست و گفت: این لایحه از طریق معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه باید در اختیار فعالان رسانه ای قرار داده شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا راه چمنی روز شنبه در خصوص ارجاع لایحه سازمان رسانه ای به کمیسیون فرهنگی دولت و درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان نظر پیشکسوتان رسانه در خصوص این لایحه افزود: در قانون مطبوعات اشکالاتی وجود دارد که نیازمند اصلاح است.
وی با بیان این که رسانه های کشور در شرایط کنونی نیازمند یک سازمان نظام رسانه ای همانند سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری هستند، یادآور شد: با تشکیل این سازمان، رسانه ها می توانند بر کار صنفی خود نظارت داشته باشند و در صدور پروانه های فغالیت برای رسانه نقش آفرینی کنند.
صاحب امتیاز و مدیرمسوول روزنامه های اسرار و همکاری ملی همچنین اظهارکرد: مشکلات رسانه تنها از طریق سازمان نظام رسانه ای قابل حل و پیگیری است و مدیریت این سازمان باید بر عهده اهالی رسانه باشد.
راه چمنی ادامه داد: تشکیل سازمان نظام رسانه ای در کشور می تواند گامی برای حمایت از حقوق رسانه ها باشد.
وی یادآور شد: این سازمان می تواند یک شورای ملی داشته باشد و در سطح استان ها نیز نمایندگی های خود را فعال کند و اعضای آن از خود اهالی رسانه باشند.
این فعال سیاسی و رسانه ای با بیان این که نظام رسانه ای باید توسط خود فعالان حوزه رسانه نوشته شود، گفت: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید لایحه سازمان رسانه ای را در اختیار مدیران مسوول رسانه ها قرار دهد تا آنان نظر خود را درباره بندها و مواد این لایحه در یک مدت مشخص اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: لایحه سازمان رسانه ای برای بررسی برخی مواد آن به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد، از دیدگاه های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر: 865407

وب گردی

وب گردی