لبنان به برکت مقاومت یکی از امن ترین کشورهای عربی منطقه است

رئیس‌جمهوری لبنان در دیدار با مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بر نقش فعال ایران در حل بحران سوریه و کمک به بازسازی این کشور و برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز از شبکه ملی اطلاع‌رسانی لبنان، میشل عون بامداد امروز (شنبه) در کاخ بعبدا در بیروت از علی‌اکبر ولایتی استقبال کرد. در این دیدار محمد فتحعلی، سفیر ایران در بیروت نیز حضور داشت.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول کشید روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر علی اکبر ولایتی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های دولت لبنان در عرسال و مناطق شرقی این کشور علیه تروریست‌ها تاکید کرد: این پیروزی‌ها نشان دهنده کفایت سیاسی و اقتدار دولت لبنان است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه ثبات سیاسی کنونی در لبنان و انسجام حکومت لبنان در تاریخ معاصر کم نظیر است، گفت:اینکه در زمان ریاست جمهوری میشل عون ائتلاف بین نیروهای سیاسی صورت گرفته یک پیروزی بزرگ برای لبنان است.

وی با بیان اینکه امروز لبنان به برکت مقاومت یکی از امن‌ترین کشورهای عربی منطقه است، پایمردی و استقامت مسئولین لبنانی را ستود‌‌‌‌.

دکتر ولایتی ضمن اعلام مجدد دعوت آقای دکتر روحانی از رئیس جمهور لبنان برای سفر به کشورمان، ابراز امیدواری کرد این سفر به زودی و در فرصت مناسب صورت پذیرد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار عون گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش فعالانه‌ای در حل بحران آوارگان سوری ایفا کرد و کمک کرد تا آن‌ها به کشورشان بازگردند و نقش موثری در برقراری ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون 600 هزار آواره سوری در خاک لبنان زندگی می‌کنند و بیروت بیش از این قادر نیست تبعات آوارگی سوری‌ها را بپذیرد. باید برای حل این موضوع تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شود.

رئیس‌جمهوری لبنان تصریح کرد: بیروت از مجامع بین‌المللی و سازمان ملل متحد می‌خواهد تا در راستای حل بحران پناهجویان سوری اقدام کنند. این در حالی است که برخی مواضع بین‌المللی با موضع دولت لبنان همراه نیست و این جای ابهام دارد و باعث شده است تا روند حل بحران با تاخیر مواجه شود.

کد خبر: 865512

وب گردی

وب گردی