در آمد 40 میلیونی فدراسیون فوتبال از دربی/ پول هایی که معلوم نیست کجا خرج می شود؟!

آیین نامه انضباطی، منشوری که برای نظم ورزشکاران نوشته شد ولی بیشتر جنبه جیب‌پرکن دارد تا انضباطی!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، آرا کمیته انضباطی برای شهرآورد هشتاد و پنجم اعلام شد؛ یک بازی سرخابی ها تنها 39میلیون و 600 ناقابل! طبق شنیده ها کمیته انضباطی از منشور اخلاقی و رفتاری فوتبال ایران که آیین نامه انضباطی مصوب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران است تبعیت می کند. منشوری که برای نظم ورزشکاران نوشته شد ولی بیشتر جنبه جیب پرکن دارد تا انضباطی!

طبق این آرا پرسپولیس و استقلال هرکدام 10میلیون بابت تخلف هواداران، داریوش شجاعیان و میلاد زکی پور هرکدام 2 میلیون، استقلال تهران به دلیل اعتراض به داور مسابقه و به خاطر داشتن بیش از 5 بازیکن اخطاری، 15میلیون و 600 هزار تومان جریمه شدند. جرایمی که در آن ها محرومیت هایی هم وجود دارد اما قابل بخشش خواهد بود!

اصلاً این جریمه های نقدی برای چیست؟! کاش آقایان پاسخگو باشند، این کار را که خیلی وقت است انجام می دهید آیا تاثیری هم داشته؟! این مبالغ هنگفتی که هرچندوقت به حساب کمیته واریز می شود خرج چه اموری می شود؟! ای کاش توضیحاتی به جز ماده آیین نامه ها داده شود تا عموم بیشتر سردربیاورند. پایه این مبالغ و محرومیت ها چیست؟ شاید بهتر باشد به جای بند و قانون و اساسنامه بگویند فحشی چند؟

شاید امروز خیلی ها ادعا کنند که با همین طرح های جریمه ای توانسته اند وضعیت فرهنگی ورزشگاه ها را بهبود ببخشند اما نظر ما کاملا برخلاف این ادعاست؛ برای پی بردن به حقیقت کافی است سری 10 دقیقه ای به ورزشگاه ها زده شود، جایی که هنوز به خاطر چنین مواردی حضور بانوان ممنوع شده است.

با این وضعیت هیچ اتفاق جالبی در وضعیت فرهنگی ورزشگاه ها ایجاد نخواهد شد و در واقع دور دایره ای می چرخیم که حتی مرکز آن هم مشخص نیست، تنها در یک فصل فوتبالی میلیون ها پول جا به جا می شود و معلوم نیست در نهایت به جیب چه کسی یا کسانی می ریزد!

601

کد خبر: 866196

وب گردی

وب گردی