خدمت‌رسانی به بیش از ۹ هزار زائر در نجف اشرف در هر روز

مسئول بهداشت و درمان قرارگاه نجف جمعیت هلال احمر از خدمت‌رسانی جمعیت هلال احمر از خدمت‌رسانی روزانه به بیش از ۹ هزار زائر در نجف اشرف علاوه بر دیگر شهرها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، طاهر درودی درباره خدمت‌رسانی هلال احمر به زائران اربعین اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با ایجاد 9 مرکز درمانی در نجف اشرف، 9 مرکز در مسیر نجف به کربلا و 3 مرکز در شهر سامرا، سید محمد و کاظمین به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه شروع خدمات‌رسانی هلال احمر از 5 ماه صفر آغاز شده و از 10 صفر با تمام توان پوشش خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در حال انجام است، تصریح کرد: 25 دستگاه آمبولانس هلال احمر وارد عراق شده و در شهر نجف و کربلا و در مسیر پیاده‌روی مستقر هستند در عین حال 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس در شهر نجف، کربلا و کوت مستقر هستند که در چند روز گذشته بیماران بد حال را به طرف مرز منتقل کردند.

مسئول بهداشت و درمان قرارگاه نجف جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این مراکز با توجه موقعیت مکانی از نظر خدمت‌رسانی متفاوت هستد، یادآور شد: درمانگاه مرکزی هلال احمر در هتل نبا نجف مستقر شده که با حضور100 پرسنل درمانی با امکانات و تجهیزات کامل به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

درودی ادامه داد: در مسیر بین راه نیز درمانگاه‌های فعال تا 20 صفر آماده خدمت به زائران است.

وی با بیان اینکه درمانگاه های هلال احمر با امکان بستری تحت نظر است و بیمارانی که نیاز به بستری بیمارستانی داشته باشند به بیمارستانهای عراق منتقل خواهند شد، خاطرنشان کرد: 1200 نفر نیروی درمانی شامل پزشک، پرستار، امدادگر، فوریت و سایر نیروها در اربعین امسال حضور دارند.

مسئول بهداشت و درمان قرارگاه نجف جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ارائه خدمت به زائران حسینی متفاوت است، گفت: در شهر نجف به صورت روزانه به بیش از 9 هزار نفر زائر خدمت ارائه شده و هر چه به سمت روز اربعین نزدیک می شویم افزایش ارائه خدمت را خواهیم داشت.

درودی از همکاری خوب مسولان وزارت بهداشت و هلال احمر عراق با جمعیت هلال احمر ایران خبر داد و یادآور شد: علاوه بر حضور کادر درمانی ایرانی در بیمارستانهای عراق، گروهی از مترجمین هلال احمر برای سهولت خدمت‌رسانی به زائران در بیمارستان های عراق حضور دارند.

701

کد خبر: 866521

وب گردی

وب گردی