از بنر نویسان تا رانندگان؛ داغ شدن بازار مشاغل فصلی و مناسبتی در ایام اربعین

اگر چه تنها چند روز به اربعین حسینی باقی مانده است اما در کنار سودجویی برخی از افراد ،بازار مشاغل فصلی و مناسبتی نیز داغ شده است .

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که تنها چند روز به اربعین حسینی باقی مانده است سودجویان نیز در پی کسب سود از این ایام هستند و در کنار آن بازار مشاغل فصلی داغ شده است.

بر اساس این گزارش این بار اولی نیست که پای دلالان در مراسم روز اربعین باز شده است و هر سال با نزدیک شدن به این ایام شاهد بازار سیاه بلیت هواپیما و حتی افزایش قیمت بلیت اتوبوس هستیم و در کنار آن نباید از جاعلان ویزاهای اربعین نیز غافل ماند.

اما این روزها در کنار سودجویی افراد از این آشفته بازار شاهد کسب درآمد بدون مجوز در شبکه های مجازی نیز هستیم، چراکه با سخت شدن شرایط اشتغال در کشور، بیشتر افراد گرایش به سمت مشاغل فصلی داشته و فعالیت در این عرصه همواره با سود مناسبی نیز همراه بوده است.

گزارش میدانی خبرنگار ایسکانیوز حاکی از آن است که با گشتی در شبکه های مجازی برای تهیه ویزای عراق به صورت فوری باید نزدیک به 250 هزار تومان هزینه کرد البته به این شرط که در چند روز باقی مانده صبح مدارک را تحویل داده و عصر ویزا را دریافت کنید.البته نباید از این نکته غافل شد که هزینه اعلام شده برای صدور ویزا در اربعین 96 رقمی نزدیک به 190 هزار تومان است که نبود نظارت کافی در این بخش منجر به سوء استفاده افراد از این شرایط در چند روز باقیمانده شده است.

این گزارش می افزاید موضوع مهم دیگر انتخاب وسیله حمل و نقل برای این ایام و سفر به عراق است که قیمت رفت و برگشت هواپیما برای اربعین نزدیک به یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است. با سر زدن به آژانس های هواپیمایی در چند روز باقیمانده نشان از این دارد که اگر چه برخی از آژانس ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت بلیت کرده اند اما هنوز می توان بلیط رفت و برگشت برای اربعین را با قیمت یک میلیون و 200 هزا رتومان و بالاتر تهیه کرد که البته تاریخ برگشت در افزایش قیمت تاثیر گذار خواهد بود و هر چه تاریخ برگشت دیرتر باشد قیمت بلیت مناسب تر خواهد بود.

گفتنی است این روزها در کنار این که قیمت بلیت اتوبوس افزایش یافته بازار خودروهای سواری کرایه برای مرزهای کشور داغ شده است، به طوریکه برای سفر به مرز مهران می توان انواع خودرو از پژو 405 تا ون را کرایه کرد. بر این اساس برای سفر به کرمانشاه و مرز ایلام با پراید به صورت دربست باید 600 هزار تومان و برای سفر به مرز مهران با پژو 405 باید نفری 80 هزار تومان پرداخت. نکته قابل توجه این است که در این بین قیمت های سفر به مرزهای چذابه و مهران با توجه به نوع ماشین و وعده پذیرایی از مسافران از 80 هزار تومان تا 150 هزار تومان در نوسان است.

این گزارش می افزاید تهیه ملزومات سفر در هر سفری یکی از اساسی ترین اقدامات است که در این بین بازار کوله پشتی مخصوص اربعین نیز بسیار داغ است به طوریکه برای تهیه یک کوله پشتی معمولی برای پیاده روی اربعین باید حداقل 50 هزار تومان هزینه کرد که بسته به مدل آن گاهی باید تا 200 هزار تومان نیز پرداخت که اگر به این ملزومات کفش مخصوص پیاده روی وکیسه خواب و ماسک و حتی کالسکه را بیافزاییم باید رقمی بیش از 500 هزار تومان برای ملزومات سفر در نظر گرفت.

بر اساس این گزارش یکی دیگر از مشاغلی که در این ایام از رونق نسبی برخوردار است بنر نویسی است به طوریکه برای چاپ بنر اربعین باید بین هشت تا ده هزار تومان هزینه کرد که در این بین اگر بخواهید طرح یا عکس دلخواه در بنر چاپ شود قیمت آن کمی تغییر خواهد کرد.

این گزارش می افزاید افزایش افراد جویای کار منجر به رونق مشاغل فصلی و مناسبتی شده است، به گونه ای که افراد بدون پرداخت مالیات و فارغ از دغدغه های مشاغل رسمی به کسب درآمد می پردازند تا چرخ زندگیشان بچرخد . در کنار آن باید به این نکته نیز توجه کرد سرعت و رفاه و خدمات مناسب در مشاغل و گاه قیمت مناسب موجب رغبت مردم به این افراد و بازارگرمی این مشاغل فصلی و مناسبتی شده است.

403

کد خبر: 867013

وب گردی

وب گردی