بازرسی های مکرر بهداشت محیط از مواکب و ایستگاه های بین راهی

 مسئول هدایت وهماهنگی برنامه های بهداشت محیط معاونت بهداشت در خصوص راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) از بسیج چهار دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات رسانی در اربعین و بازرسی های مکرر بهداشت محیط از مواکب و ایستگاه های بین راهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، مهندس محراب آقازاده گفت: با توجه به آغاز پیاده روی زائران حرم مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از اوایل آبان ماه سالجاری، بازرسان بهداشت محیط گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاههای علوم پزشکی ایلام، آبادان، جندی شاپور اهواز و کرمانشاه با تجهیزات مهندسی پرتابل اقدام به بازرسی و کنترل کلیه مواکب و اماکن بین راهی منتهی به نقاط مرزی مهران، شلمچه، چزابه و خسروی کردند که با توجه به خیل فراوان زائران، ارائه این خدمات به صورت شبانه روزی و در قالب تیم های 2 نفره بهداشت محیط در حال انجام است.

آقازاده افزود: تعداد کل ایستگاههای صلواتی و مواکب تحت پوشش 825 عدد بوده که 3419 مرتبه از این مواکب و ایستگاههای صلواتی، همچنین تعداد اماکن و مراکز بین راهی تحت پوشش 196 عدد بوده که 428 بار از این اماکن و مراکز بین راهی بازدید به عمل آمده است.

وی بیان داشت: تاکنون به منظور آموزش مسئولین و نیروهای خدماتی موکب ها و ایستگاه های صلواتی و متصدیان و کارگران مراکز و اماکن شهری و روستایی و متصدیان و کارگران مراکز و اماکن بین راهی و متصدیان و کارگران محل های اسکان زائرین تعداد 2642 جلسه با این عزیزان برگزار شده است که این جلسات آموزشی به صورت گروهی و چهره به چهره انجام شده است. در همین راستا تعداد 578 عدد از محل های اسکان زائرین و تعداد 478 عدد مراکز پخت جمعی غذای زائرین شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی 538 منبع تامین آب شناسایی و 3160 منبع ذخیره آب شرب شناسایی و تحت پوشش بازرسین قرار گرفته که 10622 مرتبه از سوی بازرسین مورد پایش و بعضا مداخله قرار گرفته است. 4212 عدد کارت بهداشت برای کارکنان مواکب و ایستگاههای صلواتی صادر شده است.

آقازاده گفت: بازرسان بهداشت محیط در این مدت 116 مورد نمونه برداری مواد غذایی مشکوک داشته اند که تاکنون مورد مثبتی از آلودگی گزارش نشده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت تعداد 568 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی صورت گرفته که 23 مورد آن نامطلوب بوده که با مداخلات اصلاحی بازرسان اصلاح شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 2497 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی، جمع آوری و معدوم شده است.

مسئول هدایت وهماهنکی برنامه های بهداشت محیط اظهار داشت: در همین مدت 172 مورد شکایت مردمی از مناطق مذکور در سامانه بهداشت 190 ثبت شده که بلافاصله توسط بازرسان حاضر در مناطق مرزی مشکل مرتفع شده است.

وی افزود: در راستای آموزش و اطلاع رسانی به زائرین محترم تعداد 84 بیلبورد و 28060 عدد اطلاعیه و پوستر بهداشتی توزیع شده و همچنین به 44201 نفر از زائرین آموزش لازم ارائه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: از هموطنان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی مراتب را به صورت شبانه روزی به تلفن 190 سامانه بهداشت 190 اطلاع دهند.

701

کد خبر: 867170

وب گردی

وب گردی