۷۵۰ میلیارد تومان درآمد زیباسازی در کل شهر/پولی به شهرداری نمی رسد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ۷۵۰ میلیارد تومان درآمد زیباسازی در کل شهر، پولی به شهرداری نمی رسد و این امر نیاز به بررسی ویژه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمود میرلوحی در بیستمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش رییس اتاق اصناف تهران گفت: توجه به آماری که آقای فاضلی ارائه دادند ما را متوجه این امر می سازد که در حوزه اصناف هم مانند بقیه حوزه های اجتماعی و اقتصادی تحت تاثیر مهاجرت های بی رویه قرار گرفته و نبود راهبرد و برنامه منجر به این شده که همه از وضعیت موجود ناراضی هستند. مرتبط بودن ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت تهران با اصناف و اینکه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۰ واحد صنفی در ایران وجود دارد حال آنکه در امریکا این تعداد یک واحد است موید این امر است.

وی ادامه داد: امروز مسائل اصناف نیز به مانند بسیاری از مسائل مانند زیباسازی و گردشگری محیط زیست و با مدیریت شهری مرتبط است و اگر بتوانیم ارتباط خوبی با انجمن های تخصصی که اتاق اصناف یکی از مهمترین این ها است برقرار کنیم می توانیم به جای تعارض در موضوعاتی نظیر خروج مشاغل مزاحم به همفکری و تعامل و گفت و گو و اتخاذ تصمیمات کارشناسی برسیم که هم اصناف، هم جامعه و هم آینده شهر از آن منتفع شوند.

میر لوحی تصریح کرد: این نکته نیز حائز اهمیت است که باید نگاهمان را به مشاغل خدماتی تغییر دهیم. اگر تهران یک شهر گردشگری شود مشاغل خدماتی رشد خواهند یافت و از اینرو تقلیل واحد های تولیدی نگران کننده نیست. امروز در دنیا ۶۰ درصد اشتغال در بخش خدمات است و آقای فاضلی باید به این موضوع نیز توجه کنند. لذا ایجاد کارگروه های مشترک و حضور نمایندگان اتاق اصناف در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی می تواند نقشه راه و برنامه ای مناسب برای اصناف را در پی داشته باشد.

میر لوحی همچنین گفت: من با یکی از کسبه که صحبت می کردم گفت که زیباسازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت تابلوی مغازه از وی گرفته است. این در حالی است که از این مبالغ پولی به شهرداری نمی رسد. از درآمد ۷۵۰ میلیارد تومانی زیباسازی که ۳ درصد سهم مترو است هیچ پولی به شهرداری نمی رسد لذا این امر باید رسیدگی شود.

706

کد خبر: 867430

وب گردی

وب گردی