صحنه‌های مستند‌ در راهپیمایی اربعین حیرت انگیز است/همدلی میان زائران کربلا

بازیگر سریال «پس از باران» گفت: حس انسجام، وحدت و همدلی که در زائران کربلا وجود دارد از پیوند میان خدا و انسان ناشی می شود.

محمود پاک نیت در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت زیارت کربلا در اربعین، اظهار کرد: سفر من به کربلا در ماه محرم بوده اما سعادت حضور در پیاده روی اربعین را نداشته ام، با این وجود با حضور در حرم اباعبدالله الحسین(ع) حسی خاص و غیر قابل توصیف به انسان دست می دهد.

وی با اشاره به تاریخ بی نظیر واقعه عاشورا، ادامه داد: حس فوق العاده ای است که بسیاری از افرادی که در طول تاریخ در دل مردم بوده اند، زیر خاک های این سرزمین خوابیده اند و مردم از دورترین نقاط دنیا به این مکان برای زیارتشان می آیند و به امید اجابت درخواستشان در حرم به دعا می پردازند.

بازیگر سریال «پس از باران» با اشاره به پشتوانه مذهبی مردم ایران، گفت: مذهب در تار و پود مردم ما بطوری آمیخته شده که نمی توانیم این موضوع را از جامعه جدا کنیم چراکه حتی قبل از ورود اسلام به ایران نیز ما ریشه مذهبی داشته ایم اما آنچه در روز عاشورا و کربلا اتفاق افتاده و تا کنون برای سربازان جامعه ما الگو شده ، در روح و روان افراد تأثیر گذاشته است.

پاک نیت ذات انسان را به خداوند متصل دانست و گفت: وجود انسان از آفریدگارش است به همین دلیل از هر آنچه که افراد را به خدا نزدیک تر کند، علاقه می ورزد.

وی درباره اهمیت و ظرفیت تولید فیلم های ماندگار با محتوای اربعین، اظهار کرد: چند فیلم مستند درباره اربعین دیدم که بسیار تاثیر گذار بود. اطمینان دارم امسال هم هنرمندان بسیاری برای ساختن فیلم مستند به پیاده روی اربعین می روند تا آثار فاخری را تولید کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به تأثیر بیشتر مستند در افکار عمومی، گفت: از آنجایی که مستندها واقعیت ها را بیان می کنند و ساختگی نیستند، در ذهن ها ماندگار می شوند.

پاک نیت همچنین به روایت برخی از صحنه های مستندها با محتوای اربعین، خاطر نشان کرد: در مستند هایی که به مناسبت پیاده روی اربعین ساخته شده، مخاطب می بیند که برخی از زنان با پای پیاده و عشق فراوان برای رسیدن به حرم قدم برمی دارند و حتی بسیاری از مردم عراق که سال ها پیش در میدان جنگ با سربازان ما می جنگیدند، به زائران ما خدمات رسانی می کنند و وقتی به دنبال دلیل این موضوع می رویم به وابستگی ذات انسان با خدا می رسیم.

503

کد خبر: 867479

وب گردی

وب گردی