پدیده خاصی از نظر هواشناسی زائرین را تهدید نمی کند/وجود مه غلیظ صبحگاهی و وزش باد

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان وضعیت آب و هوای این استان را طی دو روز آینده تشریح کرد.

کوروش بهادری در رابطه با وضعیت آب و هوای استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: نقطه دید استان خوزستان در اوایل صبح امروز حدود 100 متر تا خرمشهر بوده است. روز گذشته سه شنبه 16 آبان ماه مه صبحگاهی آبادان، خرمشهر و مرز چذابه را فرا گرفته بود.

وی با پیش بینی رطوبت در جریانات جنوبی استان افزود: دید امروز آبادان تقریبا 1500 متر تا خرمشهر در مرز چذابه بوده و انتظار می رود همین وضعیت تا دو الی سه روز آینده ادامه داشته باشد.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر پدیده خاصی را از نظر هواشناسی که مشکلی برای زائرین عزیز در مرز شلمچه ایجاد کند نداریم اما ممکن است در برخی از ساعات وزش باد و مه غلیظ صبحگاهی وجود داشته باشد.

بهادری افزود: دمای هوا در خرمشهر در گرمترین ساعت حدود 36درجه سانتیگراد و در خنک ترین ساعت حدود 14 درجه سانتیگراد است.

وی در توصیه به زئران امام حسین (ع) گفت: با توجه به این موضوع که در دمای ظهر ممکن است مقداری افزایش دما داشته باشیم زائرین حتما سعی کنند در مسیر از خوردن نوشیندنی هایی که باز هستند اجتناب کنند و حتما از آب های بسته بندی شده استفاده کنند.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان تصریح کرد: زائران عزیز سر و صورتشان را برای جلوگیری از گرمازدگی بپوشانند.

به گزارش ایسکانیوز، در سایت هواشناسی استان خوزستان میزان رطوبت در نقاط مختلف استان را رو به کاهش اعلام کرده است.

همچنین میزان رطوبت نسبی امروز در هندیجان 92 درصد و در آبادان 85 درصد بوده است و در دیگر نقاط استان نیز میزان شرجی به کمتر از 70 درصد رسیده است.

این روزها زائرین ایرانی به مناسبت برگزاری مراسم اربعین راهی عراق می شوند و در تردد هستند. مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان مرزهاى مجاز زمینی براى تردد زائرین اربعین است.

901/900

کد خبر: 868032

وب گردی

وب گردی