نیروی زمینی ارتش ادوات مهندسی را برای آواربرداری وارد منطقه کرده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی پس از حادثه ادوات مهندسی را به منطقه اعزام و مشغول آواربرداری هستند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر سرتیپ دوم هادی آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات نیروی زمینی ارتشبرای حادثه دیدگان زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش بلافاصله پس از زلزله به منطقه اعزام و وارد مرحله امداد رسانی شد.

وی اضافه کرد: چهار تیپ از نیروهای امدادی که تابع قرارگاه غرب ارتش بود برای امدادرسانی وارد منطقه شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه به فاصله ۲۰ دقیقه پس از زلزله در غرب کشوردر منطقه حضور یافتیم، تصریح کرد: از شب گذشته بیش از ۶۸ پیکر زلزله‌زدگان را از زیر آوار خارج کرده و بالغ بر ۱۴۹مجروح را منتقل کردیم.

امیر آریانفر با بیان اینکه یگان هوانیروز کرمانشاه در آماده باش کامل به سر می‌برد، افزود: نیروی زمینی ادوات مهندسی را پس از حادثه زلزله به منطقه اعزام و مشغول آوار برداری هستند.

وی گفت: تیم ۱۵نفره از پزشکان متخصص و مجرب را در منطقه حادثه دیده مستقر کرده و در بیمارستان‌های صحرایی با ۲ اتاق عمل، رادیولوژی و خدمات درمانی مشغول مداوا و امداد رسانی به مجروحان هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه آمبولانس‌های نزاجا با حداکثر ظرفیت به کمک مجروحان حادثه دیده زلزله غرب کشور می پردازند، گفت: بیشتر مجروحان زلزله را به بیمارستان‌های تخصصی کشور منتقل کرده و مشغول تهیه و ارسال تدارکات و تانکرهای آب و آب معدنی و اسکان برای حادثه دیدگان هستیم.

امیر آریانفر با بیان اینکه فرماندهان ارشد نظامی در منطقه حضور دارند، اذعان داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت مشغول امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور بوده و هماهنگی لازم بین نیروها وجود دارد.نیروی انتظامی تردد و کنترل عبور و مرور را به عهده گرفته و در این راستا هلال احمر با سگ های آموزش دیده مشغول پیدا کردن مجروحان از زیر آوار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 870458

وب گردی

وب گردی