نشر اکاذیب و مزاحمت تا برداشت های غیرمجاز از حساب های اینترنتی در زمره بیشترین تخلفات فضای مجازی

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای اداری مراغه از کسب رتبه نخست کشوری آذربایجان شرقی در رسیدگی به پرونده ها و جرایم فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،نشر اکاذیب و مزاحمت تا برداشت های غیرمجاز از حساب های اینترنتی در زمره بیشترین تخلفات فضای مجازی

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای اداری مراغه با اعلام این خبر گفت : مدت زمان رسیدگی به شکایت ها و پرونده های جرایم سایری در استان سریعتر از میانگین کشوری است .

سرهنگ محسن محمودی افزود : میانگین رسیدگی به شکایت ها و کشف جرایم فضای مجازی در کشور بطور متوسط ۳۷ روز است که این زمان در آذربایجان شرقی ۱۴ روز است .

وی با بیان اینکه ، امسال جرایم فضای مجازی دراستان یک درصد کاهش یافته است افزود : این در حالیست که کشف تخلفات فضای مجازی نیز ۱۰۳ درصد افزایش یافته است .

وی اضافه کرد : پلیس فتای استان همزمان با رسیدگی به جرایم فضای مجازی آذربایجان شرقی به برخی پرونده های کشوری نیز رسیدگی و کشف جرم کرده است .

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی ادامه داد: کشف باند قمار در فضای مجازی ، سه باند مدلینگ ، کانال ها ی تبلیغ کالاهای خارجی و شایعه ربوده شدن کودکان در تبریز از جمله مهمترین موفقیت های پلیس فضای مجازی در استان بوده است .

محمودی افزود : نشر اکاذیب ، برداشت های غیرمجاز از حساب های اینترنتی و مزاحمت ها بیشترین تخلفات فضای مجازی در استان است .

وی خاطرنشان کرد : کاهش جرایم در فضای مجازی ، نیازمند افزایش آگاهی های شهروندان در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی ،کانالها و سایت ها ، اعتماد نکردن به کاربران ناشناس و همکاری با پلیس است

منبع: تبریز بیدار

902

کد خبر: 870891

وب گردی

وب گردی