تند غذا خوردن  بروز چاقی و فشار خون بالا را 5.5 برابر افزایش می‌دهد

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که تند غذا می‌خورند، حداقل 5.5 برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به چاقی، فشار خون و کلسترول بالا هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که تند غذا می‌خورند، حداقل 5.5 برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به چاقی، فشار خون بالا و کلسترول بالا هستند.

محققان ژاپنی با بررسی بیش از 1000 بزرگسال دریافتند، افرادی که برای تمام شدن غذای خود عجله می‌کنند، در واقع خود را در معرض بیماری‌های گوناگون قرار می‌دهند که چاقی و فشار خون بالا تنها شروع موج جدیدی از بیماری‌ها در آنهاست.

یک متخصص قلب در دانشگاه هیروشیما ژاپن می‌گوید: «به آرامی غذا خوردن، می‌تواند به خودی خود یک تغییر مثبت در شیوه غذا خوردن باشد و فرد را از ابتلا به سندروم متابولیک در امان نگه دارد».

به گفته کارشناسان بهداشتی، افرادی که تند غذا می‌خورند، غالبا پرخور هم هستند؛ به عبارت دیگر با عجله غذا خوردن می تواند منجر به اضافه وزن و حتی چاقی شود؛ زیرا در این حالت فرد قبل از ترشح هورمون انسولین و در نهایت ارسال پیام سیری به مرکز سیری در هیپوتالاموس، غذای خود را تمام کرده است.

تحقیقات دیگری نیز نشان داده است، کسانی که غذای خود را سریع می‌خورند، 2 برابر بیش از سایرین دچار اختلال در هضم گلوکز می‌شوند؛ این اختلال پیش‌دیابت نام دارد.

دیابت نوع 2 هنگامی رخ می‌دهد که انسولین کافی برای عملکرد درست بدن تولید نمی‌شود؛ انسولین گلوکز موجود در خون را به انرژی مورد نیاز سلول‌ها تبدیل می‌کند و همین موضوع موجب می‌شود تا احتمال ابتلا به دیابت در افرادی که تند غذا می‌خورند، افزایش یابد.

پژوهشگران توصیه می‌کنند، زمان صرف وعده‌های غذایی دست کم به 20 تا 25 دقیقه افزایش یافته و هر لقمه ی غذا حدود 30 بار جویده شود.

700

کد خبر: 871200

وب گردی

وب گردی