تیم استاندار زنجان باید قوی انتخاب شود/استاندار باید دارای ارتباطات فرااستانی باشد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار زنجان یک فرد بسیار فعال، اخلاق مدار و تلاشگری است، گفت: استاندار باید تیم خود را قوی انتخاب کند زیرا تصمیم گیرنده و پیگیری کننده تمامی امور استاندار در سراسر استان است.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان این که استاندار نماینده عالی دولت در استان محسوب می شود، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استاندار مسوول اجرایی شدن سیاست های دولت، سیاست های مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به نحو احسن است.

وی با بیان این که استاندار باید جامع الشرایط باشد، تصریح کرد: استاندار باید از نظر بحث امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سرمایه گذاری و ... به طور کلی اطلاعات کافی را دارا باشد و از اصلی ترین موارد خصوصیت استاندار باید مسائل روز آن استان را به راحتی شناسایی و تحلیل و تجزیه و راه حلی برای آن مسائل داشته باشد.

با توجه به مدیر و مدبر بودن استاندار، بومی یا غیربومی بودن مطرح نیست

نماینده مردم خدابنده با اشاره به این که مطالبات و نیازهای مردم در هر استان نسبت به استان دیگر متفاوت است، ادامه داد: استاندار زنجان باید به مسائل روز استان اشرافیت داشته و با یک تیم قوی از معاونین، مدیران کل حوزه استانداری و مدیران کل وزارتخانه های مختلف تعامل، همدلی، اتحاد و انسجامی به همراه نمایندگان و مسوولان دیگر استان داشته باشد و اراده تا توان حل مشکل مردم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک استاندار دارای خصوصیات باتجربه، مدیر و مدبر باشد و از پتانسیل، استعداد و توانایی های افراد بومی بتواند استفاده کند آنچنان غیربومی بودن استاندار مطرح نمی شودو حساسیتی بر روی بومی یا غیربومی بودن استاندار به وجود نخواهد آمد.

استاندار باید دارای ارتباطات فرااستانی باشد

بیگدلی با اشاره به این که استاندار باید ارتباطات فرااستانی قوی داشته باشد، خاطرنشان کرد:بالای 50 درصد مسائل ما فرااستانی حل می شود از طریق ارتباطات، داشته ها، معلومات، قانون داری، شناخت قانون، مانند این که در بودجه ای که برای هر استان مشخص می شود بداند که چه چیزی سهم استانش می شود.

وی ادامه داد:اگر در گذشته استان ما آنچنان توفیقاتی حاصل نشده از بی برنامگی بوده است.

استاندار باید عدالت محور باشد/ استاندار شهردار نباشد

نماینده مردم خدابنده با تاکید بر این که استاندار باید عدالت محور باشد، اظهار داشت: استاندار باید تمام مردم استان را جزء استان بداند و فقط یک نقطه خاص را در نظر نگیرد، به قول یکی از دوستان « مانند شهردار عمل نکند» به عنوان استاندار وارد عمل شود و بتواند از منابع ملی جذب و در کل استان با توجه به شاخص های محرومیت، جمعیت و مسائل دیگر این عدالت میان مردم استان و شهرستان ها رعایت کند.

تیم استاندار زنجان باید قوی انتخاب شود

بیگدلی با اشاره به اینکه استاندار زنجان یک فرد بسیار فعال، اخلاق مدار و تلاشگری است، تاکید کرد: استاندار باید تیم خود را قوی انتخاب کند زیرا استاندار تصمیم گیرنده و پیگیری کننده تمامی امور در سراسر استان است.

وی با بیان این که آقای امیری باید یک مقدار تغییراتی در تیم شان داشته باشند، تصریح کرد: آقای استاندار خودشان هم اذعان داشتند که پشت میزنشینی و از یکدیگر تعریف کردن مشکلات مردم حل نمی کند و این جمله را می توان یک نوع گوشزد به مدیران استان از سوی استاندار دانست.

بیگدلی در پایان تاکید کرد: مقداری باید تیم فرمانداری ها، تیم مربوط به وزارت کشور و تیم مربوط به ادارات کل استان فعالتر شوند.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله درویش امیری استاندار کنونی زنجان است که قبل از انتخاب به عنوان استاندار زنجان معاون امور مجلس، حقوقی و استانها سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دولت یازدهم بود.

وی سابقه خدمت به استان‌های گیلان، سمنان، مرکزی و کردستان را نیز دارد.

طی دو ماه گذشته 23 استاندار از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شدند که 8 استان دیگر از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، کرمان و همدان همچنان استانداران دولت یازدهم سکان استانداری را در دست دارند.

901/900

کد خبر: 872041

وب گردی

وب گردی