عادل الجبیر: قطر به بعضی از خواسته های ما پاسخ داده است

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که قطر عملا به برخی خواسته های ارائه شده از جانب عربستان،امارات، بحرین و مصر تن داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با سردبیران روزنامه‌های مصری در قاهره، پایتخت مصر مدعی شد: "ما موضوعاتی بسیار مهمتر از مساله قطر داریم مانند تروریسم در ایران، لبنان و یمن و نباید ذهنمان را در این شرایط درگیر اظهارات مسؤولان قطری کنیم".

الجبیر گفت: ما شش خواسته اصلی داریم و با وجود اظهارات تند مسؤولان قطری آنها به برخی از این خواسته ها مانند امضای توافقنامه مبارزه با تروریسم با آمریکا و توقف حمایت‌ها از حماس جهت نتیجه دادن تلاش‌های مصر در مساله آشتی پاسخ دادند.

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: قطر باید تلاش بسیار بیشتری در راستای تحقق خواسته‌های کشورهای تحریم کننده انجام دهد.

وی با اشاره به این که کشورهای تحریم کننده قطر اکنون منتظر اتخاذ اقداماتی از سوی این کشور در مورد پناه دادن به چهره‌های تحت تعقیب، حامیان مالی تروریسم و اخوان المسلمین هستند، تاکید کرد: بحران قطر راه حل نظامی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات محمد عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر مبنی بر آمادگی دوحه برای مقابله نظامی با کشورهای تحریم کننده مدعی شد: "ما بارها گفته‌ و تکرار کردیم که بحران قطر راه حل نظامی ندارد و این بحران مساله‌ای بسیار کوچک است و ما نباید آن را بزرگ کنیم. ما مسائل مهمتری مانند دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه، خطری که این کشور برای منطقه ایجاد می‌کند، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و حمایتش از تروریسم و نیز برقراری ثبات در عراق، حل بحران سوریه و بحران‌ها در کشورهای یمن و لیبی و به طور کلی تروریسم و افراط گرایی داریم".

الجبیر با تاکید بر این که این موضوعات بسیار بزرگتر از مساله قطر هستند، تاکید کرد: حل بحران قطر بستگی به تغییر رفتارها و سیاست‌های دوحه دارد.

کد خبر: 873282

وب گردی

وب گردی