اگر جدال های سیاسی پایان یافت، نگاهی به مردم زلزله زده بیاندازید

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بیانیه ای خواستار تسریع سرعت امدادرسانی در مناطق زلزله زده شد.

به گزارش ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بیانیه ای اعلام کرد: متاسفانه ساکنین برخی مناطق روستایی در شرایط مناسبی به سر نمیبرند، شدت تخریب ها در چندین روستا صد در صد است و این در حالی است که توجه لازم برای امداد به روستاییان دیده نمی شود.

در بخش هایی از این بیانیه آمده است:

قریب به شش روز از روز واقعه میگذرد، اما کرمانشاه و شهرهایش هنوز ملتهب هستند؛ التهابی ثمره ی دست روی دست گذاشتن ها و به انتظار واقعه نشستن ها، چرا که کشور ایران، کشوری زلزله خیز است و در معرض خطر، بنابراین وظیفه مسئولین امر، مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها به جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی است. خصوص این که تجارب تلخ و دردناکی مثل زلزله های بم و رودبار و دشتستان را پشت سر گذاشته ایم و کماکان به نظاره وقایع دیگر ایستاده ایم بدون برنامه ای برای آینده و نتیجه اش امروز و این بار مصیبت در سرپل ذهاب و قصرشیرین و فردا هر جای دیگر.

ازگذشته ها نالیدن سودی برای ملت نخواهد داشت، سخن ما سخن از حال است، سخن از حال و آینده، از این روزها و دقایق که پس از وقوع فاجعه هر روز شاهد ناشایستگی ها ی فراوان در مدیریت این بحران هستیم و کدام راوی بهتر از کسانی که به فاصله چند ساعت از واقعه در محل حضور داشتند و فراز و فرودهای امداد رسانی را از نزدیک مشاهده کرده اند؟

روند ایجاد شرایط اسکان موقت با توجه به سرمای هوا و ورود سامانه ی بارشی در روزهای آتی کند است. این شرایط تحمل ناپذیر بعضا باعث ایجاد درگیری بین مردم مناطق شده است، این مسائل باعث شده است تا مهیا کردن اسکان مناسب برای زلزله زدگان از هر چیز دیگر اهمیت بیشتری پیدا کند، حضور مسولین در سطوح و مراتب مختلف عملا سودی به حال مردم ندارد، گویا جنجال های سیاسی و ژست های تبلیغاتی مهم تر از رسیدگی به حال و روز مردم است.

مسئولین محترم، اگر جدال های سیاسی پایان یافت، نگاهی به مردم زلزله زده بیاندازید، به کشاورزانی که دعای هر روزشان حالا شده است کابوس هر شبشان، و به کودکانی که از سرما میلرزند...

کد خبر: 873362

وب گردی

وب گردی