استاندار سمنان: کارگران در اقتصاد کشور نقش مهمی دارند

استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور گفت: کارگران در اقتصاد کشور نقش اساسی و تاثیرگذاری دارند و لذا باید به این نقش توجه ویژه شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز به بهانه 29 آبان سالروز تصویب قانون کار در دیدار با اعضای خانه کارگر و جمعی از نمایندگان کارگران در خانه کارگر استان سمنان اظهار کرد: ما برای اصلاح قانون کار آمادگی داریم اما باید این قانون به گونه ای اصلاح شود که هم کارگران و هم کارفرمایان از ان منتفع شوند.

این مقام ارشد اجرایی، حمایت از کارگران را امری ضروری و در راستای توجه به تولید و اشتغال ارزیابی و خاطرنشان کرد: اگر به کارگران توجه شود، بی شک بازخورد این توجه به کل جامعه بازمی‌گردد.

خباز یادآور شد: کمک و توجه به کارگر سبب می‌شود که جدای از رضایت الهی، شاهد برکات و آثار مثبت این رویکرد در جامعه و خصوصا در حوزه اشتغال وتولید باشیم.

استاندار سمنان بر لزوم توجه کارفرمایان به نیروی کار تاکید کرد و گفت: در مجموعه‌ای که کارفرما به کارگر توجه دارد؛ کارگران نیز کار را از خود دانسته و به کارفرما یاری می‌رسانند.

وی به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: کارگران در اقتصاد کشور نقش اساسی و تاثیرگذاری دارند و لذا باید به این نقش توجه ویژه شود.

استاندار سمنان به نقش مهم کارگران در دوران دفاع مقدس پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر گفت: نقش کارگران در دوران هشت ساله دفاع مقدس، نقشی فراموش نشدنی و سرشار از ایثار و از خودگذشتگی است.

وی، با بیان اینکه کارگر در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است افزود: از همین رو است که پیامبر اکرم(ص) به نشانه قدرشناسی از تلاش و جایگاه کارگران در منظر عمومی دست کارگر را می‌بوسد.

محمدرضا خبازبا اذعان به اینکه مسلمانی صرفا به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست افزود: مسلمان واقعی باید به فکر برادر مسلمان خود بوده و مشکلات وی را رفع کند لذا بر خود وظیفه می دانم تا به‌صورت ویژه از شرکت های تولیدی که معوقات پرداخت نشده ندارند قدردانی کنم و از آن دسته واحدها که معوقاتی دارند بخواهم که معوقات را پرداخت کنند.

استاندار سمنان در پایان با اشاره به اهمیت تشکل‌های کارگری از فرمانداران استان خواست تا از تشکیل شورای اسلامی کار در تمامی واحدهای تولیدی بالای ۳۵ نفر حمایت جدی کنند.

901

کد خبر: 873828

وب گردی

وب گردی