سازمان بیمه سلامت در پرداخت بدهی خود چهار ماه عقب است

وزیر کار و تامین اجتماعی رفاه با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت در پرداخت بدهی خود چهار ماه عقب است، گفت: مسائل مختلفی از جمله عقب‌ماندگی در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد و مشکلات صندوق بازنشستگی وجود دارد، این در حالی است که در مورد بیمه بیکاری، سال قبل ۲۳۰۰ میلیارد هزینه کردیم اما دولت حتی یک ریال هم به ما کمک نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، علی ربیعی در همایش خیرین کارآفرین گفت: آسیب‌های اجتماعی با توجه به اشتغال از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است و در این زمینه همواره وزیر رفاه تحت فشار قرار گرفته، چرا که ظرفیت شرکت‌های اقتصادی در این وزارتخانه در معرض قضاوت عموم مردم قرار دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه حوزه رفاه و آسیب‌های اجتماعی دارای سختی‌های مخصوص به خود است، گفت: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نیز از دیگر اولویت‌های کاری این وزارتخانه است که رفع مشکلات آنها نیازمند اتخاذ تصمیمات جدید و سخت است، چرا که مباحثی در خصوص ادغام و انحلال صندوق‌ها وجود دارد.

ربیعی گفت: در حال حاضر حدود 6 میلیون نفر فاقد بیمه در جامعه وجود دارد که باید به مشکلات آتها توجه کرد، البته در حوزه درمان، بیشترین زحمت را کشیده‌ایم اما بیشترین فشارها را هم تحمل کرده‌ایم، در حال حاضر درگیری میان وزارت رفاه و بهداشت در حوزه درمان وجود ندارد، بلکه مشکل اصلی، نبود منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بدهی‌ها به حوزه سلامت است.

ربیعی گفت: بیمه سلامت نیز که به وزارت بهداشت طبق مصوبه مجلس منتقل شده چهار ماه عقب‌تر از تأمین اجتماعی در پرداخت بدهی‌های خود است.

ربیعی گفت: در حوزه اشتغال باید تأکید کرد که بنده مسئول سیاست‌های پولی و مالی بوده و عضو شورای پول و اعتبار نیستم، اما مسئولیت خود را پذیرفته‌ام و در حال حاضر لایحه اختیارات وزارت رفاه در کمیسیون اجتماعی مطرح است.

وی ادامه داد: صندوق های کارآفرینی زیرنظر وزارت رفاه مثل یک قطاری است که انتظارات زیادی از آن می‌رود، اما تمام توان و تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مناسب به مردم انجام داده‌ایم.

وی گفت: به عنوان مثال، وزارت رفاه، شفاف‌سازی خوبی را در بورس انجام داده و در مورد عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگی صندوق فولاد گفت تنها یک ماه عقب‌ماندگی دارد و این رویه فعلی، توان اداره کردن را سخت کرده، در گذشته این صندوق 5ماه حقوق عقب‌افتاده داشت، چرا که شرکت‌های واگذارشده به آن سودده نیستند و باید به وزارت صنعت بازگردند.

وی یادآور شد: به طور حتم مسائل مربوط به اشتغال و تعاون باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، چرا که نسبت به نرخ بیکار، داوطلبانی که دنبال کار هستند باید محاسبه شود، چرا که جمعیت فعال در بازار با نرخ مشارکت فرق دارد.

ربیعی اظهار داشت: آمار اشتغال و ارقام متفاوت به این دلیل است که آمار اشتغال فصل به فصل متفاوت است، شرایط و وضعیت اقتصادی فعلی به گونه‌ای است که رفع مشکلات اقتصاد را بدون برنامه امکان‌پذیر نکرده است، اما با ایجاد 400 هزار دفترچه اولیه تأمین اجتماعی در شش ماهه اول سال، اشتغال زیادی فراهم شده است.

وی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: طبق مصوبه مجلس برای این بیمه سالانه 700 میلیارد تومان دریافت می‌شود، این در حالی است که 1300 میلیارد تومان هزینه دارد. برای بیمه بیکاری سال گذشته 2300 میلیارد تومان هزینه کردیم، بنابراین مجبوریم در پرداخت بیمه بیکاری سختگیری‌هایی انجام دهیم، این در حالی است که برای بیمه بیکاری، دولت حتی یک ریال هم به ما کمک نمی‌کند.
706

کد خبر: 873989

وب گردی

وب گردی