پیش بینی کاهش آلاینده ها و بارش برای استان خراسان رضوی

مدیر کل هواشناسی مشهد با بیان اینکه روز گذشته میزان غلظت آلاینده‌ها در آسمان مشهد 120 بوده است گفت: پیش, بینی می شود با توجه به بارش باران آلاینده ها کاهش یابند.

یحیی قائنی پور مدیر کل هواشناسی مشهد درباره آخرین وضعیت آب و هوای مشهد در گفتگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: از روز گذشته در مشهد روند افزایش ابر را داشته ایم و به علت پایداری نسبی جو افزایش آلاینده‌ها را شاهد بودیم و در حال حاضر هوای مشهد در وضعیت ناسالم است. انتظار داریم با توجه به اینکه استان خراسان تحت تاثیر جریان ناپایدار جوی قرار می‌گیرد از امروز روند کاهش آلاینده‌ها و شروع بارش باران را در سطح استان از جمله مشهد داشته باشیم.

وی افزود: از فردا شب در مشهد بارش باران پیش بینی می‌شود و تا یکشنبه هم به صورت متناوب ادامه دارد و در اطراف مشهد بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

قائنی پور خاطر نشان کرد: میزان غلظت آلاینده‌ها امروز در مشهد 120 بوده است. هفته آینده به علت افت دما و بارش رگباری که پیش‌‌رو داریم مسافران در محورهای کوهستانی حتماً تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. در قسمت جنوبی نیز بارش‌ها به حدی است که ممکن است آب‌گرفتگی و سیلاب را داشته باشیم.

مدیر کل هواشناسی مشهد در پایان تصریح کرد: بارش‌ها رگباری خواهد بود و پیش بینی می‌شود در مشهد بارش تا 10 میلی‌متر باشد.

بر طبق اخرین اخبار رسیده از شرایط اب و هوای مشهد،کیفیت هوای روز گذشته مشهد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت وکیفیت هوا در همه ایستگاه‌های شهر به جز چمن و حرم مطهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. بیشترین میزان آلودگی از ایستگاه خیام شمالی با شاخص ۱۴۵ در شرایط ناسالم گزارش شده است و مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که بر غلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

خبرنگار: ندافراهانی

902/900

کد خبر: 874802

وب گردی

وب گردی