دانشنامه ۵ شهید دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی تدوین شد

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی آذربایجان غربی گفت: با تدوین و ارائه دانشنامه ۵ تن از شهدای دانشگاه علمی-کاربردی آذربایجان غربی از رشادت‌های این عزیزان قدردانی شد.

به گزارش ایسکانیوز، میرحسین رسولی صدقیانی صبح امروز در نشست رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی با روسای مراکز آموزشی علمی-کاربردی که در سالن جلسات هتل آنا برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی-کاربردی یکی از دانشگاه‌های مهارتی و کاربردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده که در این دانشگاه بر اساس مهارت‌آموزی در 4 گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت دانشجو پذیرفته می‌شود.

وی گفت: دانشجویان این دانشگاه به سبب آموزش‌های مهارتی که به آنها تعلیم داده می‌شود به‌عنوان یک کارآفرین به جامعه عرضه می‌شوند.

رسولی صدقیانی افزود: واحد استانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی از سال 74 تأسیس و شروع به فعالیت نموده است و در حال حاضر تعداد 25 مرکز فعال در سطح استان وجود دارد که مهرماه امسال تعداد 23 مرکز از این مراکز دانشگاهی اقدام به جذب دانشجو نموده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید در پایان برنامه تعداد دانشجویان مهارتی را از 20 درصد کنونی به 30 درصد افزایش دهد تا تعداد آنها از 550 هزار نفر به یک میلیون و 200 هزار نفر برسد عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه کشور به 2 موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و رشته‌های مهارتی تأکید بیشتری شده که هر 2 این محورها موازی رسالت‌ها و اهداف دانشگاه جامع علمی-کاربردی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم ورود نظام‌های دانشگاهی به این موضوع و دانش‌بنیان کردن اقتصاد بومی است و قطعاً دانشگاه‌هایی خواهند توانست در این عرصه موفق ظاهر شوند که از طریق کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی اشتغال و تولید را در کشور گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان جذب‌شده در مهرماه امسال با افزایش 2برابری همراه بوده و به تعداد 3 هزار و 50 نفر رسیده تصریح کرد: تعداد دانشجویان مهارتی دانشگاه علمی-کاربردی آذربایجان غربی بالغ‌بر 9 هزار و 300 دانشجو است که تعداد 6 هزار و 500 نفر از آنها در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی،1600 نفر در گروه صنعت، 900 نفر در گروه فرهنگ و هنر و 350 نفر در گروه کشاورزی تحصیل می‌کنند.

رسولی صدقیانی اظهار داشت: پویایی بیشتر، بهبود کیفیت آموزش، جذابیت آموزش‌های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال سبب تمایل بیشتر دانشجویان به انتخاب واحدهای مهارتی دانشگاه علمی-کاربردی برای ادامه تحصیل شده است.

وی افزود: درخواست‌های متعددی برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی وجود دارد که امید می‌رود پس از بررسی شورای گسترش دانشگاه و وزارت علوم این امر در واحدهای استان محقق شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی-کاربردی آذربایجان غربی این افتخار داشته که 5 شهید تقدیم این خاک کند عنوان کرد: تعداد 4 تن از شهدای گران‌قدر دانشگاه علمی-کاربردی دردرگیری‌های مرزی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یکی از آنها نیز جزء شهدای مدافع حرم هستند.

وی گفت: دانشنامه 4 تن از این شهیدان در مراسمی در مشهد مقدس تقدیم خانواده این عزیزان شد و امروز نیز دانشنامه شهید واحد یوسف زاده تحویل خانواده این شهید بزرگوار شد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 875224

وب گردی

وب گردی